Wednesday, May 5, 2010

MAF & His Words


budak berumur 1 tahun 7 bulan .... its normal klu tak byk words yang bleh die kuasai ....
Cth words ;
  • baby (pronoun betui ... asek sebut baby je- fav word)
  • air ( nih pun sama..suka sgt dgn air- also fav word)
  • nak.. nak..nak..
  • air 0otak (air kotak)
  • bird
  • puk² (tepuk² dlm cite liltle einstiens)
  • pooh (my friends tigger n pooh)
  • o0bat (ubat)
  • popo² (keropok goreng)
  • Aaamuah (kiss mama, abah)
  • cat
  • mama/abah (dah lama dah bleh sebut sejak umo 8 bln kot)
  • nyet² (nenek)
  • BBBang (abg)
  • eeeiii/oo0oh (klu geli ngan takut)

Update:
  • ambik
  • loyi (lori)
  • bas
  • bear
  • ball
Update 2:
  • fish
  • uuumah (rumah)
hari²update sbb aku asek lupe je ..hehe

nih je la yg aku ingat ... tp cam ade lagi ...
ssh sgt nk ajar die bercakap ... asek ckp bahsa "baby" die je ... cam la mama paham ...
bila mama dah tanya byk kali ... mula la buat bahsa isyarat die .. so cute ...
skrg nih mostly bahasa isyarat la...

6 comments:

LiErOSe~QiEmi said...

wah ima..cpt laa maf sebut mama/abah.. anak aku ni.. lambat skit aaa.. mama dia tak pandai pun sebut..ape je ek dia pandai.. Allah, papa, ayah,muahh,ayam..Alaa tak banyak pun.. acane erk nak bagi dia pandai cakap cepat erk???

eima said...

anak aku pun sama la ..asek bahsa isyarat je ..
bila checkup doc/misi suh aku biarkan die berckp .. tanya² die "ape tuh" "ape nih" die ttp guna bahsa isyarat gak ...sabar je la ... berat tul mulut die ...

bunga org tua² ckp klu baby lmbt ckp sbb die nk bleh jalan dulu .. anak ko jalan cepat kot ...

bunga.. sejak bila hang panggey aku ima ... haha bleh la tuh ....

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

tomeinya kalo baru nak pandai ckp kan.. mesti terhibur kalo dgr.. hehehe.. tak sbr dgr anak belajar ckp.. skrg ni duk dgr ba..ba..ba... tu pn dah suka dah.. hehehe

eima said...

time baru nk kuar bunyi tuh paling xcited .. huhu tingat zaman MAF baby ...
comey je ... bila bersuara ...
tak lama lg darwisy dah bleh bercakap jenuh la fiza ...

LiErOSe~QiEmi said...

haah kan manje...napew aaa aku panggil ko ima kan...mengong dah otak aku niii muahahaah

eima said...

hahaha .. tu la pasal ...
tak pe ... tak pe ...
aku pun dah besa org panggey aku ima ..
malu aku nk guna nama "manja' tu kat opis ... haha