Tuesday, August 24, 2010

Macm Die Pulak Yg Posa

Buka Puasa yang ke 8 di Ramai Seafood Bangi 
gambar makanan tak sempat nk snap ...lapo punya pasal ... lupa habih ...
gambo air je sempat amik tuh pun 1 je 

sirap selasih


lagi pun fahim dah start ngaruk ... lapo+mengantuk sgt budak kecik tuh ..

tgk tuh cara die ngap nasi lemak die...
mkn nasi lemak ngan sup daging 


tgk tuh ...abih die mkn sorg nasi lemak(beli kat param putrajaya) die 
mkn sendri tau mama tak tolong suap pun 

Orang lapo katekan ...
Fahim klu dok umah umi aka pengasuh mmg die akan letih waktu petang & akan tido awal 
kat umah umi
tak nak tido siang..kepala die ingat nk main je ...
bila bulan puasa mcm ni mama ngan abah rasa susah la ckit 
mama mls masak / abah nk berbuka kat luar sbb lebih jimat 
tp Fahim letih pastu ngaruk ...

nak mkn tak brape nk aman ... Ha Ha Ha 


Note : nak tak nak terpaksa la jg berbuka kat luar ...sbb spt di atas tuh ..haha

12 comments:

MrS. F!zA said...

alasan je tuh mkn kt luar..

eh jap konpius aku mkn luar lg jimat ke? hahaha

hyazz said...

hehehe.. ala budak kecik... biase ler budak2...sementara nak besar... sabo je lah eima... kite serupa.. satu lg..kalau ktumah org memang cam gitu..memang ler baik...tapi kalu kt umah cam baling( ckp org kg)

MRS. K said...

tempat feberet aku tu masa dok presint 14 dulu

.::Lynn::. said...

time anak kecik dulu, aku pun selalu buka@makan kat luar.. alasan kuat utk enci suami, penat ari2 travel putrajaya subang... lepas solat kuar buka @ makan. balik terus tido... tapi time pose kali ni mood lain mcm sikit...

::Mamalyna:: said...

penah makan kat situ time tu die tak sefemes skang..hehe

LiErOSe~QiEmi said...

waaa pandai la fahim makan sendrik.. klu qimie, jgn harap manje, sampai ke rambut nasi terbang..

weh, aku rase masak sndri lagi jimat kot sbb sekali dengan sahur ;)

eima said...

fiza
bg laki aku .. beli kat param sama je harga ngan kat kedai ...
pastu beli tak abih mkn better mkn luar ....

eima said...

hyazz
anak aku nih .. kat umah mana pun die ttp galak nk main ... bila letih mula nk ngaruk..haha

eima said...

K
kadang sedap kang hampeh ...
tgk mood tukang masak kot ...
tp servis cepat la...

eima said...

Lynn
ceh ..aku ingat ko mmg rajin memasak dr memula kawen sampai la skrg ...
sama je ngan aku ... maknanye .. bila anak aku dah besar aku akan rajin cam ko la ek ....

eima said...

mamalyna
dulu tak femes ek ...
tp skrg nih die wat promosi .... ikan siakap 3 rasa RM15 je....

eima said...

bunga
tak lama lagi pandai la Qimie tuh ...
waktu berbuka kami jarang mkn nasi la ... so mmg kena masak 2 kali gak ... sahur nasi ... berbuka mee² cam tuh ....ke kuih muih²