Monday, August 16, 2010

Menu Wajib En. Panjang Bersahur

Memandangkan semua pakat dok wat entry menu² korg ...
aku nk up  jugak la menu bersahur en. panjang sepanjang 6 hari berpuasa nih....

ketam goreng kunyit

entah bila la die nk suruh masak mende lain ....
ini je kot pembuka selera laki aku tuh .. huhu ...
alhamdulillah 2 kali tambah jugak la nasi ...
menu aku bertukar² so tak yah up la ...


balik kg MIL aku kat rompin ...
mmg besh beli hidupan laut segar ...
ketam yg kat sini(putrajaya) harga RM22/kilo
kat sana cuma RM 8/kilo je ... ketam bunga plak tuh ...
sronok nye .... 
ikan semua berkilat... putih ..keras ...sedap nye... huhu



8 comments:

Lynn said...

sama la, asik2 jemput2 kosong, cekodok pisang..

MrS. F!zA said...

beza jauhnya harga ketam kt kg ngan putrajaya..huhuhu

kita tk suka mkn ketam. tk penat ke nak korek isi dia?? haishh.. tu yg buat jd malas makan ketam tu :p

LiErOSe~QiEmi said...

Wahhh ketam.. weh, air liur aku meleleh dah ni... tak pose pun sama cam pose gak aku ni.. balik umah baru leh teguk air.. isk..isk.. ketammmmmmmmmmmmmmm ke sini kau!!

eima said...

lynn
kenyang ke ... klu org bleh tahan ok la...

fiza
tu la pasal ... hampir 3 kali ganda kan ...
rompin ade jeti naik ikan ... mayb murah kot ... dekat ngan laut ..
kite pun sama mls nk mkn ketam ... slalu masak panjang je mkn ..

bunga
ko nih lebih dr org posa plak .. haha

..nOj.. said...

mkn ketam as sahur? aneh betul la. rajin plak dia nk mengopek kulit2 keras tu. ceh

deelira@deeliraz said...

sedap nya ketam. laki aku x suke sbb dia malas nak mengopek2 bagai..huhu

hyazz said...

best nyer...kalau masak lemak cilipadi lagi kowwwww.....fuyoooo

eima said...

noj
aku pun aneh gak ngan selera laki aku tuh .. haha

zue
aku pun tak brape suka sbb malas gak .. laki aku suka benor....

hyazz
aku pun suka gak klu MIL aku masak ...sedap....