Wednesday, August 4, 2010

mrs.ecam tgk nih ::belalang pelesit::

nih la rupe belalang pelesit tuh ...
berkepala tajam 
berwarna hijau 
dah malam hari baru ade dlm rumah 
klu die ade kite rasa cam meremang seriau tuh ..
kompom itu mmg belalang pelesit...
tp klu die ade tak de rasa pepe tuh .. cuma lah serangga biasa je tuh ....


credit to mr.google 

klu ade dlm rumah nih ...
baca² la ape² yg patut ...
cth : 
Al-fatihah
3 Qul
Ayat Kursi
buat pedinding kite dan anak²...
halau @ bunuh blalang ni(klu ade kekuatan/brani la)
cam aku ..aku cabut pala die sambil baca² surah² pedinding tuh ...

aku rasa 2 bln lepas kot ... mende nih ade masuk umah aku yg bertingkat² tuh ...
tatau cam ne die leh ade .. dgn keadaan umah yg tinggi....xde padang....
ade kat sinki plak tuh ... 
tp kat kg dulu mmg byk la ... ade sorg ust. penah bgtau ..
klu ade mende nih dlm umah bunuh @ halau ...
mende tak elok ....

Mrs. ecam 
aku takut ko ade pegi mana² kot ...
tempat yg agak keras (bkn tmpt berbatu ye)...
hutan ke ... air terjun .. tasik ... 
dgn keadaan ko yg tgh preggy ... mayb die ikut la ...
melainkan mmg ade org hantar la ....
Hati² ye ...risau aku sbb ko kan tgh preggy skrg nih ... 

utk elakkan anak tak bleh tido @ diganggu amalkan dodoikan dgn 3 Qul & ayat Kursi ..
insyaallah tak de pepe ...
tp klu masih berterusan mende tu dtg lagi ..asek berkunjung je ...
jumpa la mana² ust. minta pendapat ye ...






Note: jgn ingat aku nih fanatik ngan perkara tahyul plak ye .. crita sal pengalaman je nih ....aku penah lalui nye.....

10 comments:

Intan Inn said...

thanks share pengalaman..

eima said...

wcome..
hehehe terpanggey nk wat entry utk mrs.ecam ..
sal belalang pelesit nih ..

MrS. F!zA said...

belalng pelesit ni supa yg kt kpg selalu masuk dlm umah tu ke

eima said...

ye la sama la tuh ..
kadang tuh blalang betui takde mende²...
tak yah risau la kite kan lg besar pd die .. huhu

aku pun takut gak ....

mrs.ecam said...

eh maceh eima...x sngke ko buat n3 psl kesah aku pastu siap gugelkn lagik...aku x pasan la mlm tu sbb aku dh offkn lampu...de chye dr tb jek...aku terkujat terus halau blalang tu kuo...dl ms ank aku nanges2 bwk g berubat mmg org tu ckp bnde tu ikot aku ms aku blk dr kje sbb aku kn smpi umh ms2 magrib gitu kn...skang ni mmg aku amalkn la ayat2 tu...thanks bnyk2...terharu ko sngt concern psl bnde ni....huhuhuhuhu

en_me said...

jangan idop anda diselubongi misteriii.. ihihi

MRS. K said...

aku tag ko buat contest

http://ibuhadif.blogspot.com/2010/08/cute-baby-contest-2010.html

eima said...

mrs.ecam
hehe aku kan baik .. hikhikhik...
ye la tuh ade mende ikut la tuh ...

en. me
koade tips ke ... utk elakkan ..

mrs.K
wahh slalu nye aku yg tag ko ..hikhik
aku akan join....

ayah,ummi, farish said...

kalau masuk dlm trumah..kemain bising lagik binatang nie...org tua2 kata x elok kalau dia nie masuk umah

eima said...

betui tu...
tok sy pun ckp cam tuh ....