Friday, August 27, 2010

Semangat Merdeka Sudah Mari !!

c kecik yg tak reti dok diam nih 
tersangat minat ngan bendera pulak dah sekarang nih .....
pantang jumpa bendera mesti nak ...nak ...(dalam keta pun terjerit²..)
takpun nk pegang.....
nak ajak dok dekat ngan bendera ...
bila dah nk ajak balik mesti die bye²...

Gamaknya Fahim nih tau kot tak lama dah nk sambut Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke 53
dah pandai mintak suruh beli kan bendera utk die 
 sebuk dok kibar bendera

kat umah nenek 


1st time dpt bendera 
beli kat kedai 2 ringgit



duuYaa !! 
aku tatau la ape makna nye ...mayb bendera @ merdeka 


siap hampar atas lantai pastu peluk cam tuh ...
syg sgt ngan bendera die 


sampai dalam tido pun die still bawa bendera masuk sampai dalam buai 
sabar je la....



Semangat betui Fahim nih ...


budak kecik cam Fahim pun dah ade semangat patriotik suka kan Jalur Gemilang ....
Kita ??
dah pasang ke kite jalur gemilang kat kereta ?
gantung pada rumah masing² sempena Bulan Kemerdekaan ??
@ kite masih mengharap sponsor baru nk buat ??




Selamat Hari Kemerdekaan Ke-53 
Malaysia !!




10 comments:

hyazz said...

wah... patriotik btol la... fahim siap leh bwk tido lagi...baguih baguih... ank malaysia la katakan...

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

ni baru anak merdeka...hehehe...

eima said...

hyazz
patriotik ...tatau la... tp mmg minat bendera....
klu lalu kot presint 2 tuh .....
die asek menjerit je ....
"mama........tuuuu" selagi kite tak ckp ... haaa mama nampak ... selagi tuh die jerit...

eima said...

izan
budak2 kecik pun dah pandai kan skrg nih ...

Nia said...

menangis PM kalau tengok Fahim patriotik macam ni..huhu..kita yg dewasa ni pun ramai tak menghargai erti kemerdekaan..

Entri Terkini: Amaran Untuk Blogger

eima said...

KLU NIA nk tau ...sampai skrg nih ... fahim masih kemasruk ngan DuuYaa die....
nk tido pun still mintak nk tido sekali ngan Jalur Gemilang....

Intan Inn said...

wahh semangat merdeka betul..

eima said...

intan
aku tatau die semangat merdeka ke semangat nk main bendera....

::Mamalyna:: said...

tak tahan tengok tido pegang bendera tue...

eima said...

mamalyna
sampai sekarang die sebuk sebok dok main lagi bendera ... memalam klu nk tiso mula menjerit ...duuYaa...duuyaa... selagitak bg selagi tu la die menjerit..