Wednesday, September 1, 2010

Kerana Mu

Bubur Lambok !!

akan diusahakan ape sahaja ...

pagi² dah gerak ke pasar borong selangor mencari bahan² untuk buat Bubur Lambok belah pantai timur/sempadan pahang-johor
tp tak kejumpa 
perjalanan mencari diteruskan ....
mencari di daerah sepang ....

ade la ckit tumbuh menjalar kat kaki bukit simpang ke bandar @nstek 


aksi² en. Panjang mengambik pucuk paku merah ...



dari pasar borong selangor hingga ke bagan lalang kami mencari ...akhir nye berjumpe jua....
kat cni mmg byk ...tumbuh melata.... Yeay!!


Pucuk Paku Merah yg di cari²




ni dia Bubur Lambok nye 

sedap.....marbeles ....
my MIL yg buat ....

Bubur Lambok nih tak sedap + menjadi tanpa Pucuk Paku Merah ...
ramuan paling utama .....

8 comments:

MrS. F!zA said...

ceh..igtkan dia yg buat..hehehehe eh bru thu ni bubur lambuk ltk pucuk paku..

eima said...

fiza
aku baru blajar nk wat la ....
aku kan org utara ...kanji aku reti la buat ...
tp dah bleh dah buat aku rasa ... sbb dah tgk slalu MIL aku masak .. hihi

deelira@deeliraz said...

aku igt ko yg buat..hehe..
aku nak suh mak aku buat la petang ni.. :p

eima said...

zue
jwpan spt jwpan utk fiza
aku kan org utara ....

::Mamalyna:: said...

iye ker... tetiba teringin nak makan kerabu pucuk paku plak..

LiErOSe~QiEmi said...

manje, pucuk paku merah tu, aku kutip kat belakang rumah aku je.. dulu penuh, banyak, sekarang dah kurang daa.. eh rumah kat kg tau bkn kat SA hihihi

eima said...

mamalyna
paku merah nih aku tatau bleh buat kerabu ke tak ...klu sayur goreng sedap la ....

klu paku ijau tuh ko kena ati² ade ulat ... kompius yg mana satu ulat mana satu daun nye...hahha

eima said...

bunga
MIL aku kate klu rimbun sgt pucuk paku tu ..ade ular sawa dlm nye .. eeiii takut ...

klu kat cni ko nk tetiba tringin nk mkn ... pi la cari sepanjang jalan kat bagan lalang tuh ...