Tuesday, November 30, 2010

Budak Demam ::petanda::




Budak kecik yg tetiba demam ...
tak de sebab pe pun ...
sedangkan 2-3 jam sebelum tak de nampak cam tak sehat....
Fahim cergas...aktif...
pas amik nenek kat KLIA ..
singgah mkn 1 restoren kat Dengkil ....
dah siap order nasi sup daging cam biasa 
(punya la lama nk order nk sampai ade kot 45 minit org tak dak pun 4 table je )
 bila nk suap je fahim terus nk muntah bagai... menggigil²... langsung tak mo mkn ....

balik umah suhu langsung tak nk turun even dah masuk supp pcm(ubat montot)
dah mandikan ...lap2 ngan air time die tido bg suhu turun....
tak jalan ....

disebabkan nenek ade kat umah .....
aku tak hantar pengasuh ....
hati aku tak senang tringat fahim yg dok demam ... main blah dr opis tak bgtau sesape ....

rupe semua ni adalah petanda kepada sesuatu ....
Fahim adalah penyelamat .... klu tak kerana Allah swt tidak demamkan fahim ....
mungkin aku tak balik rumah ....
klu aku tak balik ...rumah ape akan jadi ???

astafirullahal a'zim ...subhanallah....
Ya Allah Ya Tuhanku Kau maha berkuasa ...aku bersyukur kepadaMu ....
kerana Kau masih sayang kan die, untuk teruskan hidup di dunia ini ...
kerana Kau telah turunkan petunjuk kepada ku melalui anakku .....

Mudahan terbuka pintu hati nya ....kembali ke jalan Mu Ya Allah .....


16 comments:

MRS. K said...

? SASPEN..

syawalsimpsons said...

nape ye

:.nick.: said...

uish tol la kay...saspen tol la aku bace manje punyer post rini...memang mendebarkan sungguh...tak keruan dibuatnyer...macam sesuatu yg menakutkan....smoga dijauhkan darp kemudaratan yer manje

.::Lynn::. said...

cite biar terang

eima said...

K
klu la aku boleh buka pekung di dada ...
tp kita dilarang aibkan sesama manusia ....

eima said...

sue
lidah ngan tgn kelu ....
biarlah ia menjadi rahsia keluargaku .....
bkn aku tak nk cite tp .... aku perlu jg maruah & hati pelbagai pihak ...terutama keluarga

eima said...

lynn
ni semua luahan hati je ....
dan bukti Allah itu maha besar dan berkuasa ...
Dia boleh buat ape saje yg Dia nk .....

eima said...

nick
TQ ..mudahan semua selamat ...dan kembali ke jalan yang di redha oleh Allah..insyaallah...

Intan Inn said...

semoga fahim cepat sembuh yer sayang..

Nad @ MamaZakwan said...

mendebarkan..nape ni eima?riso betul pape terjadi kt fahim...hope takde pape yg memudaratkan..
hope yg elok2 saje skrg utk eima n famili..

ciK mOt ©™ said...

hurmm...cam dapat wat konklusyen sndiri...
tapi takpelah...biar ia jadi resia eima selamanya kan...

LiErOSe~QiEmi said...

tulaa kak izan.. cam dapat buat konkulasi sendri kan.. tapi takpela... aku doakan terbaik tuk kuarge ko.. eh, fahim dh sihat ker???

eima said...

intan
fahim dah sehat ckit .... demam pun dah kebah ... tp still continue antibiotik je ....TQ intan

eima said...

nad
dlm hall nih fahim la penyelamat ...
die ok ... nad jgn risau k ... mudahan semua ok ...

eima said...

k.izan
semua cam tak dapat dijangkakan ...sbb aku sendrik tak tak prasan .....harap lah jd pedoman kepada sebagai ibu bapa ....

eima said...

bunga
fahim dah sehat dah ....
TQ bunga .....

tp kan pe ek yg ko dpt konlusyen tuh ???
adakah sama ngan kejadian kes aku tuh ??? hahaha