Friday, November 12, 2010

Kaki Fahim Berdarah

kulit fahim mmg cukup sensitives
pantang kena geget nyamuk, semut ke 
mmg naik bintat yg besar ...klu lambat bubuh ubat. 
Fahim plak suka sgt menggaru ...
abis berkudis..klu tgk kaki fahim cam budak dok bendang bkn  budak dok bandar...
penuh ngan parut hitam²... semua sbb kes die suka garu...

so skrg nih nk elak die kena geget nyamuk lagi ...
aku sapu off lotion 
kurang la kena geget nyamuk ...aku tak kisah ke kudis/kaki berparut tuh ...
tp DENGGI !!

kejadian smlm 




sebenarnye kudis kena geget nyamuk + digaru tuh dah kering .. tak tinggal kuping dah pun...
die struggle kat parking keta kot smlm
 tak mo naik ke rumah sbb nk layan cite Mickey Mouse kat dlm keta ...
cam kat umah tak leh nk tgk ...
abah die dah angkut die secara paksa...
mayb bergesel ngan pouch bag ke ape ke ..
aku pun tatau...
dah sampai umah br prasan kaki die berdarah cam tuh ...
seb baik budak Fahim nih cool je ... tak de nk nangeh sakit/berlakon ...



Note : mama gak kena jd misi ....nasib baik first aid ade kat umah ....besar tanggungjawab ibu kan... slalu je jd bidan terjun dlm byk hal ...

13 comments:

MrS. F!zA said...

biasala ibu la juara..ibula yg lbih byk bekorban apa saja demi utk anak..phewww!

..nOj.. said...

budak2 mmg suka menggaru. nak2 kalau ade kuping tu, sedaya upaya nk kopek. takut betul la

MRS. K said...

cam kena gigit pacat jer..

ciK mOt ©™ said...

owhh...garu2 ni la bahaya...tapi sedap...
siap fahim

eima said...

fiza
mmg betui ... hehe kite le semua nye ....

eima said...

noj
sedap kot garu² nih ....

eima said...

K
memula aku nampak cam tuh .. tetiba je berdarah gitu...byk plak tuh ...

eima said...

k.izan
sian mmg sian tp die cool je ...
tadi pun die pi taik plaster kat kaki die ... korek kudis die...sabo je la..

::Mamalyna:: said...

jadi ibu nie, macam2 kena buat..

LiErOSe~QiEmi said...

laaa ciannye fahim.. tapi taff ek dia..takde merengek2 pun ek... baguss tak kememek.. good boy ;)

Enna Banana said...

selamat malam awak disana! jom join my GA http://enna-banana.blogspot.com/2010/11/banana-stories-1st-giveaway.html :P

Cute MuM said...

eima.. sori out of topic.. sila chek balik penyertaan kontest.. ada yang tak lengkap..

Intan Inn said...

alahai sinnayer berdarah..erm biasalah budak2 suka bergaru kalau gatal sikit pas tue merebak dah berdarah