Wednesday, November 10, 2010

Siapa Kate Suami Tak Bantu Buat Keja Rumah??

laki aku ....
mmg rajin sgt menolong aku ...
die tau je bila masa aku malas dan tak sempat nk wat ...
tp slalu nye malas je lebih ...ahaha

melipat kain 



vacuum 



tetiap hari die tolong

nyapu sampah 


basuh botol susu anak tetiap pagi b4 gi keja ::wajib::

byk lagi yg die buat ...
sidai kain, basuh bilik air, mandikan anak, dll la ...



alhamdulillah dpt suami yg rajin cam nih
even die nih tak romantik tp ciri² lain yg dia ade menjadi die cukup istimewa ...






budak kecik nih pun dah keturun abah die ...





ni main penyapu sambil didajalkan oleh mama buka butang suar ngan zip...
haha padan muka kan dah londeh ....


 sgt rajin nk main penyapu ngan vacuum




hari² mesti "mama yuuumm...yuuumm" sambil gaya dok vacuum ...
sabo je la ... penyapu pantang nampak kat dapur mesti die amik wat main konon tgh menyapu sampah...






Note : ringan ckit beban bila ade org sudi membantu ...TQ yang ...

24 comments:

LiErOSe~QiEmi said...

olo2 suwetnyee laki ko.. kira romantik la tu manje.. memanjekan isteri hihiih.. laki aku bab lipat kain mmg surrender awal.. paling dia tak suke..

weh respek aaa dgn panjang.. jarang jumpe laki rajin camtu skali weh

eima said...

mungkin die rimas tgk rumah bersepah tatau la...
tp die pembakar semangat aku utk rajin ...asal die start nk ngemas ... mesti aku nk join...klu die dok diam aku pun dok diam...haha

MRS. K said...

laki aku bab vacumm memang rajin..
gardening, siram pokok lagi la rajin

*Miss Geli^ said...

sama la ngan laki aku..suka tolong buat keja yang aku tak ske buat seperti basuh pinggan, nyapu sampah..tapi aku tak ske jugak gosok baju..eh, gosok baju kena ikut giliran..sebab dua dua tak suka..hahahah

.::Lynn::. said...

alahai bertuahnya badan dapat suami rajin.....
laki aku pun rajin jugak tau.. xnak kalah tu.. kekekkeke..
tapi masalahnya kalo dia lipat baju, aku lipat semula.. sebab xmemenuhi piawaian...
kalo dia basuh pinggan, aku basuh balik.. sebab x berkilat mcm aku basuh..
banyak lagi lah..
last2 dia dah malas mak tolong. padan muka aku...
hahahhahahaha

MrS. F!zA said...

laki ko sama cam laki aku tapi laki aku ngn laki ko orang yg berlainan la.. hahahaha

beruntungkan dpt suami rajin w/p xromantik.. biasa yg romantik ni pemalas kot :P

eima said...

cik geli ...
haha yeke ... seb baik eddy rajin gak... o0o memasing gosok bj sendrik ek ... seb baik laki aku tak pakai shirt + slack ... pakai bj keras tak perlu gosok ...selamat ...

eima said...

K
dah tau dah Mr.K mmg rajin gardening .... byk tul pokok die ...

::Mamalyna:: said...

asben ai, ada mood rajin, ada mood malas...tp tugas wajib buat ialah before die tido, kena salin pampers lyna, dan buat susu lyna...mamalyna? time tue dah tido mati, hehehe

eima said...

lynn
panjang slalu lulus la ...
cuma die lipat bj anak aku tu tak ikut match ngan suar ... payah nk cari ...slalu aku tolong sumabt suar dlm bj je ...

kesian laki ko ...mesti die rasa usaha die tak dihargai...

eima said...

fiza
rasa nye la lelaki romantik ni pemalas kot...seseparuh je kot...

sbb laki cikgeli romantik + rajin ....
siap tolong tarik taik chacha lagi...haha

eima said...

mamalyna
klu aku tido mati br panjang akan tolong bgn buat susu cam smlm .... klu tak jgn harap la .... haha

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah rajin nya...hubby kita pun rajin nolong...yang paling rajin sekali tang basuh kain la...kalo dia mop rumah licin selicin licinnya mengalah kita yang mop...untung eima kan hubby ringan tulang membantu

maslinamansor said...

syukur dapat suami rajin... :)

Nad @ MamaZakwan said...

sgt bestnye la hubby ada membantu :)
papazakwan tak bleh tolong, huhu

~aSHa~ said...

eehehehe ok la tu thumbs up..

laki aku suka sidai kain, lipat kain aku tak bagi, sbb aku kena buat semula....ehehe tak menarik hati....
tlg basuhkan baju (dlm mesin je pun)...dah kering anta dobi, iron...

tlg basuh botol kalo dah tahap aku malas dah nak sentuh2 air...ehehehee..
buat susu anak...basuh berak..

eh byk jguak la dibantu..

sekurang2nya ringan keje kita..sbb kita sama2 bekerja....btw kalo dia tak bantu, dia kena sedikan pembantu umah,...ehehe sbb itu tanggungjawab suami sebnrnya kan...

deelira@deeliraz said...

baguihnya....beruntung kita dapat suami cam tu kan eima. ringan sket beban.

.::Lynn::. said...

aku kalo nak reject kerja dia aku buat diam2... xmo dia kecik ati.. hehheheheheh

eima said...

anje
alhamdulillah ... die tak de sifat nk buat hati aku terkembang² tp die rajin pun kire hadiah utk aku la tuh ...

eima said...

maslina
hopefully rajin die berpanjangan .... bini die ni mls ckit ...hehe

eima said...

nad
die tau binik die malas..papazakwan tau mamazakwan rajin tak perlu la die tolong ...hehe

eima said...

asha
lelaki zaman skrg die tau tugas isteri semakin berat & diorg sedar & menatliti diorg dah berubah dgn mentaliti lelaki zaman dulu kala .... kerja rumah hanya isteri perlu buat...suami raja ....

eima said...

zue
betui tuh .. ringan beban ... berat sama dipikul ringan sama dijinjing.... alhamdulillah

eima said...

lynn
aku pun sama ... kadang tuh aku bebel gak kat die ... sbb slalu curah sabun basuh tak kocak ... bertompok kain baju ..haha