Monday, December 27, 2010

Makanan Asasi Fahim

dah jd cam makanan ruji die plak ...
kite org Malaysia/Melayu
makanan ruji kite NASI
tp Fahim Mee/Maggi

nasi tak brapa nk makan takat 2-3 suap je ...
kadang² je die nak makan byk
boleh kire dalam sebulan brape kali die makan nasi habis sepinggan + bertambah

dah tatau nk wat cam ne dah
Appeton Multivitamin dah bg ...mkn mmg lalu tp makanan berupa mee je

klu kat umah die tak brapa nk mkn...
klu kat kedai ...kedai mamak ....
laju je die makan ...habis sepinggan...selagi leh ngap die ngap ...
kadang tu full sampai nk muntah ....

ini la juadah diegemari die ...
hari² menu yg sama ...




Note: sebagai ibu mesti la kite risau corak pemakanan anak kite ..nk nutrien yg terbaik utk die ... tp klu die tak mo mkn tak leh nk wat pe gak ...

12 comments:

MRS. K said...

hohohoh.. kecik2 sudah suka makan meggi! babab kang fahim!

hadif lak tak pandai makan mee, bihun tu.. nasi lauk ayam jugak dia mintak

@e_da said...

betul la eima... kalau dah taknak makan camana nak sumbat kan... kita ni beli la mcm2... kalau mika kan nasi ngan lauk kita gaul.. lauk dia luah balik.. nasi kosong jek nak.. camana tu...

ciK mOt ©™ said...

hurmm..samalah ngan anak akak si irfan tu...bistu nak wat camner...

deelira@deeliraz said...

anak2 zue pon bukan pemakan orgnye.x macam ibu dia.. kenapa ek? huhu.. kadang risau sbb dia x mkn apa2 pon. relax je...

tp xleh bg fahim sll maggie tu.. x berapa elok la manja.

maslinamansor said...

kena paksa secara halus juga bagi fahim makan benda lain.

LiErOSe~QiEmi said...

hohooh.. Qimie adalah pemakan yang baik.. sumer dia telan kecuali kalau dia tak sehat.. sila kontek Qimie untuk ketahui ape rahsia dia leh makan macam2 sebab mama dia sendri pun tak tau hihihi

eima said...

Mrs.K
aku dah tanya doc ..bleh ke mkn megi die kate ok ...jgn bg mkn megi yg ade perencah sudah la ...
sbb byk kandung MCG ??? tah betui aku sebut ke tak ..aku pun tatau ...

die kate klu yg kite goreng/sup sendiri... tak pe ...
mee maggi tuh sama je ngan mee lain karbohidrat ... so aku bantai bg je la .. nasi die tak mo mkn ... melainkan kat kedai je ..tu klu die request nasi sup ...

eima said...

@eda
betui tuh ...
klu tak bg mkn die asek nk susu je ...
nasi kosong pun kire ok la ..kena bg supplement la ... cam fahim aku bg appeton lysine ..klu tak lagi la die tak mo mkn ... sabo je la

eima said...

k.izan
o0o irfan yg tak mkn nasi tu ek ...
ptt la mak die asek kena masak meggi je ...
tatau gak nk wat cam ne ... klu kat umah lagi de tak mo mkn ..kena mkn kat kedai je ...
nasi + sup pun kena kat kedai ..klu tak die luah ..ludah2 je keja je

eima said...

zue
aku tak penah bg lagi fahim mkn meggi ngan perencah nih tomis sendri...doc kate tak pe meggi tu karbohidrat sama jenis ngan mee² lain ...
so kadang tuh aku goreng sendri (klu mood mkn kat umah ok) klu tak bw pi mamak bg die mkn ... hahahah

eima said...

maslina
dah penah paksa .... siap bubuh dlm pinggan cantek ... nk wat nasi color2 tuh ..tak reti ...
nk wat bentuk2 tak penah lagi ...
asal nampak nasi je ... die dah melarikan die ...
sambil " aaarriii....aaarrriiii" lari...lari ...

tp ikan mmg fav die la ....
asek nk ratah ikan je ...

eima said...

BUNGA
mmg qimie bambam pun ...
die jenis pemakan ... aku suka klu fahim cam tu ..besh kan ...
Qimie dah pandai cakap ke ??