Monday, January 17, 2011

Sesuaikah Putrajaya joint Industri Sarang Burung Walit ????

sekarang nih dok heboh dok perkata pasal industri sarang burung walit kat Malaysia ni 
pegi la mana² negeri/kawasan pun mesti ada sarang burung binaan atau bangunan khas utk industri ni...

ni klu kat kawasan kg² 
aku slalu tgk klu kat Rompin


ni klu kat bandar ...diorg byk gunakan rumah kedai....
                  [bahya ni... mengundang byk penyakit klu diusahakan di kaw. kepadatan penduduk 
(pendapat aku je la)]

tp yg mengkagumkan .....kat Putrajaya pun dah ada??
mulanya aku tak prasan....

tp semalam waktu aku lepak kat Dataran Presint 2
aku terdengar bunyi kaset/CD untuk panggil burung²...
sama seperti waku kat kg/sepang

tp aku tatau la telahan aku ni betul ke tak ...
samada ini industri sarang burung Walit @ mmg bunyi burung berdecit @ saje panggil burung² liar utk dtg putrajaya ....

adakah disini ??


smlm kat sini la aku lepak ....


klu betul la Putrajaya pun jd tempat utk industri nih ....
aku rasa kurang sesuai kot ...
kepadatan penduduk & tmpt pentadbiran persekutuan






pendapat korg ....
klu korg nk kesahihan sila pi lepak depan Palace of Justice pada hari minggu ...
aku pun tatau ... itu cuma telahan aku je ...




Note: ade org ckp penyakit Chikungunya berpunca dr nyamuk yg membiak dlm air yang bertakung taik burung nih ...tah betui tah idak nye...aku pun tatau ....


4 comments:

:.nick.: said...

aku pom ade dgr dak opis ckp...mnmg ade wat kat putrajaya tapi tatau kat ne

eima said...

nick
ko try la pi lepak kat ctu ...kot² betui ape yg aku dgr ptg semalam tuh ..aku cuma teka je

Papa Mifz said...

mcm x sesuai jer kalo kat putrajaya...

deelira@deeliraz said...

burung walit ni sedikit sebanyak perhilitan yang handle nih ..