Friday, January 7, 2011

Interpersonal Fahim sudah Berkembang

aku setiap hari jumaat mesti balik rumah klu panjang ade kat umah ....
panjang kan keja 2 shift ...
klu panjang ade Fahim mesti ada jugak sbb tak hantar rumah umi ...


so hari ni Fahim sgt best sbb mama balik tghari ...
manja kebeno la anak sorg tuh ....


dah mkn² ...
aku tgk jam dah dekat kul 2 pm
kelamkabut la nk siap ...


si kecik dah wat muka tak puas hati dah ....

Mama : mama nk pi work ....
Fahim : mama ayim nk do(mama Fahim nk tido)

Mama : tak yah la ...Fahim anto mama ngan abah ok ...
Fahim : boyeh la....(tak boleh la)

Mama : nape nak ....
Fahim : ayim nk do ....
Mama : tido la ...lagi senang mama pi keja ... mama bawa keta sendri...
Fahim : mama ayim nk do wai (mama Fahim nk tido buai)
Mama : lagi senang ..mama enjut terus tinggal Fahim ...hahaha(sambil gelak)

muka dah lain dah ..nk nangis bagai ...sambil dok cebek²....mata dah merah ...

Fahim : tak adi la ...nk do war(tak jd la nk tido luar)
Mama : pi la ....

Fahim pi sambil baring kat tilam depan TV ....
aku teruskan mekap & pakai tudung....

"Mama nak ayim cicu"

aku dah buat susu ...tak sampai 5 minit tgk die bebetul tido ...

terpaksa la aku pegi keja sendiri.....aaahhh malas tul la ... hahaha



Note: skrg ni semakin petah die bercakap ... klu kite ckp ade je mende yg die nk menjawab ... dah besar dah baby mama sorg nih .... dah pandai berinteraksi ngan org dah .... interpersonal die dah berkembang ...alhamdulillah

6 comments:

maslinamansor said...

aku sendiri takut nanti baby aku pandai tanya aku kenapa selalu tinggal dia... huhuhu

MY HEART said...

Budak2 meningkat usia memang rajin bertanya dan belajar,,, ^_^

seronok layan kan...

eima said...

maslina
ye ke ..ala kesian nye baby slalu kena tgal..mama die dok jauh..

eima said...

my heart
mmg sronok ...hahaha siap bleh kenakan die lagi

E.d.Y said...

eronok layan budak kecik yg baru nak belajar bercakap ni..pelat2 dia tu nampak comel

LiErOSe~QiEmi said...

bila laaa anak aku nak cakap.. seronok dengar cite anak ko dah makin petah bercakap ihhihi..