Tuesday, January 4, 2011

JJCM : Restoren Cina Muslim Mohd Chan Abdullah

Hari Ahad Lepas 2.1.2010
aku pegi try mkn kat Restoren Cina Muslim ni 


sbb Mrs. K Penah review dlm entry die ckp bleh tahan besh la 
nk tgk alamat bleh click dlm entry Mrs.K 


Nasi Goreng Goreng Yong Chow, Char Kueh Teow, Pau BBQ, Air Sirap & Siarp Limau



budak main sudu 


ini mungkin kali pertama & terakhir la ...

Suasana :
  1. gambaran kedai nampak besh dr jauh ..bila dah masuk tak besh ....
  2. kerusi & meja ptt kena cam Chinese Restoren la .. meja kerusi kayu ....
  3. suasana tak menarik cam mkn kat kedai yg biasa2 je ..ptt nye ngan harga mknan yg agak tinggi cam tu kena seswai ngan suasana la .... deco tak dak ....

Makanan :

  1. Boleh la ... nk kate sedap tu tak la .... boleh tahan ...
  2. Char Kueh Teow yg tak dak rasa ...
  3. Nasi yang tawar .. tak menarik cam makan kat kedai mamak je ...
  4. tak byk menu 
  5. air pun sama ade tulis dlm menu bila order tak dak (sampai aku kena order air sirap)

Servis :

  1. kite dah sampai lebih dr 10 minit ... br ade org amik order ( lain la klu nk bg masa kite semak menu seblum order ::menu  pun tak byk item 5-6 minit pun dah leh decide)
  2. makanan pun lambat sampai 
  3. pekerja aku tgk byk, tp byk dok berkumpul sembang sambil wat keja packing sos ??

aku bg 3/5 bintang je 


Note : aku penah mkn Rostoren Cina Muslim yg lebih sedap & besh ... that y aku nye bintang tu kurang...



lagi pun time tu .... 
aku marah ni klu ingat balik ....
ade sorg pakcik ni ...meja punya la byk ...
die nk jugak dok kat sebelah meja aku ....(meja rapat ke tepi dinding, meja aku ngan die bercantum)
bila Fahim dok naik/trn kerusi main sudu plastik die
pakcik rimas ke hape aku tatau ...
die bleh main blah sambil wat muka cam taik kat kami ...langgar kerusi Fahim ...
tanpa ckp sorry ...
aku mmg hangin ..mmg kena maki ngan aku .. tak brani plak nk toleh ....
jgn sape brani sakiti anak ...even sikit ... mmg aku amuk ....
kurang ajar punya org tua !!

6 comments:

MRS. K said...

ooii.. nak makan char kuey tiaw terbaikkk wok sila pegi kat tepi jalan area uniten tu!!

eima said...

K
laki aku kate tak sedap sbb die dah penah mkn la...
die kate sedap kat S.Alam tp dah tutup ...

skrg yg tiptop kat hati die seberang perai tp jalan lepas ckit dr tol juru ....

Amy Syaquena said...

char kuey tiaw kat area wangsamaju tue orang kata best tapi x pernah cuba pun..

ummiaqeef said...

x best ek,x jadi la nak makan situ,hehe..

eima said...

amy
wangsa maju yg kat taman buanga raya tu ke ...
Botak Char Kueh Teow ke ....
tu pun panjang kate tak sedap ...sbb aku xsuka mkn yg basah2 nih

eima said...

Rozi
jgn la mcm tu ... itu pendapat aku...ko pi try dulu ...manatau mood tukang masak time aku gi tak brape elok kot ...
K pun kate sedap .... ko try dulu ok