Monday, January 24, 2011

Kalau Dah Berjanji dgn Kanak-Kanak

bila dah berjanji ngan budak kecik kita kena tunaikan sbb diorg akan sentiasa mengungkit balik ape yang kita janjikan .... 
seperti kes aku dan enPanjang berjanji dgn Fahim pasal nk bw dia pegi jalan2 tepi laut ... 
berjanji nk bw main pasir .... 
bila dah kite org dewasa terberjanji dengan kanak-kanak ... 
kita harus tunaikan sbb klu tak  diorg akan setkan dlm minda yg org besar suka menipu..
salah satu yg tak bagus utk perkembangan diorg ... 
that y walu cam mana pun kami akan berusaha untuk tunaikan janji ...
klu kami tak boleh tunaikan ..kami akan cari alasan yang terbaik utk redakan situasi... 


Dalam kul 4.35 pm gerak ke Bagan Lalang
smlm Putrajaya Hujan Lebat 
sampai ke Pekan Sepang masih lagi hujan ...
enPanjang dah masuk simpang ke Pekan Sepang kemudian Uturn balik ..
sbb risau Hujan di Bagan Lalang ...
Benti Kejap depan Hotel De Palma ...
enPanjang Uturn balik ke Pekan Sepang ...
Kate nye nk mencuba nasib manatau tak hujan kesian kat Fahim ....
muka Fahim berubah bila kami kate
"Hujan la nak ...kite pegi next week ek "
"nanak ..ayim nk aauutt"

tp nasib menyebelahi Fahim ....


time ni tgh nk Uturn depan Kedai Makan RN Teguh




sbb dekat Bagan Lalang tak hujan ....


muka budak yg sgt hepi ...



pesal ek air nih berbuih cam ni ...  tak penah lagi aku tgk ...
sgt menggelikan ....

 dlm bulatan merah tu semua ketam yg dah mati...
sebenarnye byk lagi ketam yg mati ..tp aku tak mo kotor kan kaki aku ngan air laut tuh ....
heeeee








Note : Takat nk pi tgk pemandangan & merasa suasana laut ok la.... nk mandi aku rasa jgn la... silap2 bleh kena penyakit kulit.....

13 comments:

MrS. F!zA said...

rajinnya gi bagan lalang.. pestime pergi msa BTN kt sna..perghhh jauh nk mam... penign lalat dalam bas

eima said...

Fiza
Fahim kan suka laut ...asek nk ke laut je...
nk tak nak la ... kena nak gak la

MRS. K said...

pegi jugak ko ek

.::Lynn::. said...

jalan2 je ke? xmandi?

Amy Syaquena said...

wah gi bagan lalang bestnya..amy kalau gi umah adik kat sungai pelik mesti gi lepak kat bagan he3...best tenang je..

:.nick.: said...

woo aku pom dah lame tak g saner...

eima said...

Mrs.K
hahaha hujan wei..pk byk kali nk pegi last2 sbb syg ke anak nan sorg tuh ..pegi jugak ...keke

eima said...

Lynn
Tak gamak aku nk mandi ...eeeiiii

eima said...

Amy
skrg dah tak tenang ... byk mat rempit...asek la dok rem moto je keja nye ... dasar budak kampung br dpt motor ceh ...

eima said...

Nick
sila la pegi ..mkn seafood sgt besh ..hehehe

LiErOSe~QiEmi said...

manja, bagi aku no tepon ko leh tak?? ko ada no hp aku kan.. miskol weh, aku kol balik.. aku nk tanya pasal ekon.. cabut & pasang.. family ko ada buat ker???

sori out of topic..

eima said...

jap sat aku call ....

LiErOSe~QiEmi said...

oit takde mc aku pun manjeeeeee