Wednesday, January 5, 2011

Salah 1 Tips Menentukan Jantina Anak ☻☺☻


pada aku boleh terbukti benar la ...
sbb dulu aku penah sesaja check guna jadual nih ...

betui kuar mmg baby boy yg bernama Muhamad Adib Fahim 
aku kawen 29.9.2008
Due fahim : 30.9.2009

so bulan fahim terbentuk dlm perut aku : Januari 

umur aku pd Januari tu 24 tahun 

tgk jadual 24 /Januari /L


so kali ni ... klu aku ngandung lagi maybe nk sesaja check 
mana tau betui lagi....

Jom Check bg sesapa yg tgh preggy @ dah bersalin
nk tgk kesahihan calender ni ...

manatau sesape yg nk merancang nk anak ape ... leh la cuba bersenggama dlm bulan tersebut ...

tp ape pun semua ni kerja tuhan ...
ini hanyalah sebagai panduan ....
kita tak perlu percaya .... tp hanya untuk seronok² je 


nk lebih sahih klu ngan izin Allah buat ultrasound pun leh nampak ....



Note : semangat nk ngandung lagi nih ......

26 comments:

bun_nee said...

fahim dah brape bulan?? hehehe xsabar nak bby lagi yee

MrS. F!zA said...

yippiiiee ai punya next project hjg thun ni..utk dapatkan gugurllllll

eima said...

bun nee
fahim dah 27 bulan...
abah dah tak sabo nk bg fahim kawan ...

eima said...

fiza
klu ade rezeki aku pun nk girl gak ... hehehe

ummiaqeef said...

oh,kalau mcm tu kite kena proses bln feb utk dpt gugurl..ekekeke..kite 28thn ni... ;P

eima said...

rozi
dah 28 ek ...
beza setahun ek ...dulu poli mana ek ...
byk nye ek ... hehehe

deelira@deeliraz said...

aku check untuk umie dgn acad.. dua-dua tepat wei.. :)

LiErOSe~QiEmi said...

weh, dah lama aku cari jadual nii.. tq kongsi.. tapi camne kira ek???

Due Qimie 1 Jun, masa bersalin umo aku 25
Tapi kejadian dia mesti masa aku umo 24.. tp kalau tengok bulan 8,9,10 sumenye anak pempuan.. Eh cane kira weh???

Kalendar tu untuk proses bila ke anak kuar bile??

:.nick.: said...

ahaksss......berusaha!!!!

eima said...

zue
aku pun tepat....
ramai lagi la...kakak opis aku pun...

Amy Syaquena said...

nice info dear boleh praktikkan nie he3.. tapi kena tunggu sowang kuaw dulu la nie satu pun tak dak lagi..

eima said...

bunga
memula aku pun konpius...
dah tambah tolak bahagi darab

ko nye besday kan 9 dis
so time ko lahirkan Qimie 24½ tahun..
time Qimie jadi umur ko 23¾ tahun
so ko kena kira umur ko 23 la ....

23/okt/L

besday ko hujung tahun la .. cam 2011 ni ko masih 26 ok ... dah masuk 2012 br 27 ok ...
ceh buat aku pening pk je la ..sampai kena pi godek entry2 ko utk cr jawapan ...

@e_da said...

ramai kawan blogger kita dah mengandung balik kan.. tp kelahiran mika tak sama la.. sepatutnya kalau ikut kalendar tu perempuan.. ehhehe

syawalsimpsons said...

ye arrr dah try tengok pun...hohohoh..sama jee...betoi la...try kat kengkawan yang preggy pun sama..hohohoho

mamalieyna said...

let's cek! oooh eina pun nak ngandung gak..nak gegirl plak..hehe..brerangan dulu =P

eima said...

@e_da
kadang betui ..kadang tidak kot...99% kate nye ...
ke ko sama kes cam bunga tuh ...

eima said...

sue
aku slalu jd ahli nujum utk dak opis aku ...allalala

eima said...

mamalieyna
klu ade rezeki mmg nk sepsang gak... nk try jg baby girl plak.. tgk cam ne cabaran nye

LiErOSe~QiEmi said...

ooooo camtu ek.. hahahaha.. aku dah kompius dah, sebab aku buat kat kakak2 aku sama je.. betul anak yang depat dapat hikhik tq clearkan otak aku

~aSHa~ said...

kalo malam tadi projek..rasanye2 akak dpt anak boy ke girl ek? ehehehhehehe ahahaha

MamaEma said...

salam perkenalan...

time sy pregnant dulu, saya tgk kalendar cina ni kat majalah... memang ada betulnya.... tekaan kat situ betul..

tapi kemungkinan ia adalah secara kebetulan...

itu rezeki dari Yang Maha Esa...

eima said...

asha
hahahha klu jd L kot
klu umur sama ejan/cik geli
hahah

eima said...

MamaEma
tu la kadang tu betui ...ni saje suka2 je ....

beautiful Life_anum said...

Macam mana nak kira tgk x macam x betul ja.....cer tolong saya kirakan boleh x????

saya lahir bulan 9 tahun 1981 n sekarang sy dh hamil 6 minggu...so saya bakal dapat anak apa ek

Anum

hanniKASIM said...

Lau ikut jadual sy bakal dpt gegirl... lau tepat...erm manisnye...

hanniKASIM said...

Lau ikut jadual sy bakal dpt gegirl... lau tepat...erm manisnye...