Tuesday, February 8, 2011

Sesi Menggunting Rambut

hari ahad lepas 
pas abah balik keja 
aku request suruh gunting rambut fahim 
sbb dah panjang nampak tak kemas 
aku tak suka lelaki rambut panjang 
nampak serabai 

slalu nye klu gunting rambut Fahim nk kate behave tak la sangat tp leh cooperate la

tp kali ni die agak xtrem ckit 
lari sana sini ngan lagak org main kejar2 ngan die 

nk tak nk 
sbb separuh kepala dah kena trim 
terpaksa la guna cara nk utk tenangkan die 



letak die dlm bilik air 
suruh die mandi kapal terbang die 

itu pun mencabar jugak sbb die asek nk ngelat pala die je 
wlu cam ne sekali pun 
berjaya jugak akhirnya utk pendekkan/nipiskan rambut fahim tuh 




Note: penuh ngan kesabaran membesarkan anak²..

31 comments:

MrS. F!zA said...

weh, nti tersumbat la paip air kalo rambut masuk dalam tu. hahahaha

apak ngan ank cekci..hahaha

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

tol tu, sama cam balqis nak potong rambut depan dia bukan main susah lagi siap pegang tangan dia...kalo potong kat kedai tobat dia tak mau punyer...macam2 peel anak2 ni kan..
Klik2 HB untuk Fahim

eima said...

@MrS. F!zA

tak tersumbat sbb ade penutup lubang tuh ...

jgn tengok lelama aurat tuh ..hahah

eima said...

@♥ Anje a.k.a Mama_Balqis

ni sbb payah la jd cam ti .. rambut tobek abah kate... tak rata ...
fahim penah gunting kat kedai sekali je tuh pun sbb nenek bw ..die tak brani nk bantah ...

MRS. K said...

anak²?

bile tu?

Nad @ MamaZakwan said...

pandai en panjang potongkn rambut ek..papazakwan takut!anto kat kedai jek, huhu..!mmg kene byk bersabar kalu layan kerenah anak2, huhu..ni baru sorang ni, haha!

hyazz said...

la...susah no... samer lak ngan syafiq symri dulu dulu... gitu lah tu!!!

ciKmOt said...

hehehs...sabar kan separuh daripada iman...
tu baru sorang wei...lalala

:.nick.: said...

kuikui...aku pom tak suke lau laki rambut panjang...nasib baik hubby aku pom tak suke rmbt cenggitu...jadi anaknyer pom asal panjang terus dier bawak g kedai gunting...miahhaha

ummiaqeef said...

aqeef slalu abah dia mesinkan je rambut tu. nak pakai gunting mmg x siap2 gaknye nti..hehe

Zur@ZaRi said...

fahim da potong rambut yer...
samer cam adam plak..
adam pun zura bawak g gunting rambut last weekend sebab rimas biler da panjang. then manjung ni kan panas, ader ruam kat kepala adam... yg pasti fahim da comey!!

ch@ said...

pergh tak sejuk ke lecun mcm tu. tuuu lubang tu tutup ke? buat kolam, sah2 tak mau keluar bilik air. hahaaa.

ciKmOt said...

agaknya kan.bila agaknya aku nak dapat alamat ko ni ek..nak anto fm dari penang...

shi3la said...

wahhh jenuh jugak nak gunting rambut diyer yer..memang diyer taknak pegi gunting kat kedai eh..

Nini D.. said...

sib baik jugak dia nak kan....rambut Afif udah panjang sgt...aku rimas nengoknye tapi....atoknye dah pesan...biar dia yg bawak g gunting...camno nk kata..hahaha

E.d.Y said...

ish..18Sx..huhu

syawalsimpsons said...

hahahha..kelakar fahim..hehehhe..siap mandikan kapal terbang...kalo syawal gunting rambut...mmg behave klo di umpan ngan chanel kartun 613..mmg siap rrr rambut dier ibu n abah dier godek..hahahha

eima said...

@MRS. K

tunggu la... aku kan bakal kepada anak2 aku ... heeee

eima said...

@Nad @ MamaZakwan

klu la boleh anto kedai dah lama dah...
ni sbb die tak mo la ..

eima said...

@hyazz

cam tu le kak...
ssh sgt ..abah dah nk ngamuk dah ...

eima said...

@ciKmOt

tu kan tgh bersabo tuh ...hahaha

eima said...

@:.nick.:

aku meluat tgk lelaki rambut panjang ... huduh ...
klu budak kecik pun aku tak suka klu yg rambut panjang2...
anak aku tak mo pi kedai ... payah

eima said...

@ummiaqeef

ni memula nk mesin la ...
pastu die dok lari sana sini ...
dah siap tertobek dah... abah tension ...
bw bubuh dlm toilet..haaa

eima said...

@Zur@ZaRi

la kesian adam ek ...
klu dah ruam tuh mesti gatal je ...
fahim sebulan sekali mesti potong rambut tp abah la yg barber nye

eima said...

@ch@

tak dak tutup ngan pepe lubang tuh .. tp penutup lubang tu rapat2 ...so rambu tak masuk ke dlm tuh ...
fahim dah siap mandi die kuar ...
tak tgu lelama... sbb aku dah umpan ngan cite ultraman kat luar

eima said...

@ciKmOt

kak aku dah komen tp ko jgn publish plak ...

eima said...

@shi3la

die tak mo la...
tp klu nenek yg bawa die redha...

eima said...

@Nini D..

makne nye ken tgu lama lagi la ek .. haha
cucu atok ek ....

eima said...

@E.d.Y


jgn la tgk lelama....
gebu kan anak aku...

eima said...

@syawalsimpsons

fahim tak layan ...
die belari sana sini ...
kena letak dlm bilik air gak...
mmg kena bagi sesuatu utk dimandikan
tiap kali nk basuh berak, mandi, gunting rambut..umpan tu

LiErOSe~QiEmi said...

manje.. sama laaa.. si kimi tu pun puas aku peluk dia kalau nak gunting rambut.. dengan aku2 sekali miang sebab kena rambut dia.. ni pun dah panjang igt nak trim balik.. cian sbb naik ruam panas