Thursday, March 24, 2011

Kes Tersembur & batuk yg Teruk !!

dah 2 hari batuk aku semakin menjadi²
aku batuk dah dekat 5 hari 
tp 2 hari lepas makin teruk sbb 

ada sorg opiser ni 
die joint aku bfast
pastu die sedut air soya die 
secara tetiba die bleh terbatuk dan tersembur kat aku
abis tudung baju aku basah ngan air soya die tuh ..........heeeeee

tp sbb die dah tua ...dekat² nk pencen...
dan aku sebagai manusia ade akai ...
aku ckp : "tak pe...tak pe"

disebabkan hari tu enPanjang yg hantar aku gi kerja ...
aku tak leh nk balik tukar bj ... terpaksa pakai bj & tudung yg tercemar 

dah start mlm tu aku batuk kering ...yg sebelum nih batuk berkahak ....
sampai la skrg nih aku masih lagi batuk ngan teruk ...

opismate aku yg lain ade kat tmpt kejadian pun kena infection  sbb even diorg tak kena sembur tp brg² kena sembur ...semua pakat batuk tp tak de le teruk cam aku ....

mlm² tambah cam smlm hujan...sejuk ... mmg tak leh tido  ...
senak perut aku.... sbb batuk yg teruk ....


utk pengetahuan korg opiser tu ....mmg dah lama batuk rasa nye 5-6 bulan dah kot tak benti²

jgn la ade kuman/virus pepe 
yang boleh jejaskan tahap kesihatan aku skrg
dgn keadaan aku skrg ubat pun tak leh sebarangan 



Note : nape ko rasa nk batuk ...ko pi sedut gak air tu nape ... cover la mulut tu .. tak pun tala le ke arah org tak de ...lain la situasi aku wat lawak ko gelak itu mmg spontan ....

16 comments:

:.nick.: said...

kalau aku batuk...aku kasik ngan nasik2 sekali habih tersembur kat ko...nyahahha...larikkkk

Bionic women said...

Ya Allah, jaga diri..
baik gi check cepat2..
kalau ada paper leh ler dikesan awal2..
tapi mintak ler xder paper..
truk betul ler si penyembur tuh..
no manners betul

ummiaqeef said...

sabo je la.. semoga cpt sembuh..

MrS. F!zA said...

iskhhh3x..blh je kalo rsa nk tersembur2 cpt2 tala ke lain..aduila..hrp2 tkde apa2 la kan..bahaya utk ibu preggy mcm ko..dulu aku pregnant pnh batuk truk..smpai sakit dlm perut..

fyna said...

huhuhu..g hospital la dear..check...

Nad @ MamaZakwan said...

ati2 eima,
kalu melarat gi hospital cpt2..
yg opiser tu awat gitu ghupanya..adeyh..!

eima said...

@:.nick.:

ko mmg ja'at ... gile ...

eima said...

@Bionic women

org tua .. tu la ..
aku maafkan die .. tp aku la yg teruk ckit ...
tgk esok pas cuba amik amdu ngan limau dulu.. tak ok ..
aku pegi klinik lagi sekali ...

eima said...

@ummiaqeef

fahim pun klu tgk aku batuk teruk die ckp kat abah ... "mama nk muntah la"

TQ roxi

eima said...

@MrS. F!zA

penah gak batuk dulu tp tak seteruk nih .. nih setiap 3-4 minit mesti batuk tak henti .. pastu coo ckit batuk lagi .. penat rasanye ....

eima said...

@fyna

baik puan .. aku akan pergi klinik ... huhu TQ tau

eima said...

@Nad @ MamaZakwan

tu la nad .. nanti klu tak ok jugak pas cuba cr tradisional sbb eima tak brani nk amik ubat even doc kate ok ...
tak ok pegi lagi sekali ...

srikandi cinta said...

jaga kesihatan okey.. makan ubat tuh, nanti mkin teruk lak kesihatan tu :)

Amy Syaquena said...

uish bahaya tue batuk leh berjangkit, mesti ada virus tue..better ko gi check hospital la dearr ,takut ada pape nanti..

✿....rossa alina....✿ said...

isyh..bahaya..jgn dekat2 ngn org batuk.. ;)

LiErOSe~QiEmi said...

5-6 bulan tak stop??? bahaya la manje.. sebbaik ko nak gi klinik.. ermnnn sekarang cam2 penyakit.. kita lak camni, ubat tak leh sembarangan.. penyakit lak senang lekat..

take care tau manje.. pesanan dari ibu buyung seadanya hihii