Friday, March 4, 2011

Terbang Duit aku Bayar Saman !!



aku baru je sampai ke opis ni
kuar umah antar fahim ke taska
terus ke JPJ bangi 
sbb nk setel saman 
smlm petang aku dah pegi JPJ dah 
sbb dah dekat kul 5 
die suruh dtg balik hari nih ...

aku kena saman No entry kat :



ade plak JPJ wat ops time ..snap gambo keta lama aku dulu ...
terbang duit aku 

dah la antar notis kat alamat rumah sewa kejadah nye ...
nape la diorg tak anto kat alamat kg aku = alamat yg sama dlm geran ngan lesen
pi mintak kat bank wat pe 
bknnye alamat kg. aku tak dak dlm sistem diorg 

tak pasal kena byr 2 saman 
1. tak tukar alamat terkini
2. saman No Entry tu 

aku pun tatau sape bw keta time tu aku ke laki aku ...
yang pasti kitorg penah la lalu jalan tu 

ni saman polis pun ade gak ...
laki aku yg kena speedtrap time nk pegi kawen ngan aku dulu
otw dr KL lalu PLUS utara 
saman parking lagi 


asal nk pilihan raya ade je mende² cam ni 
kesian la kat rakyat ..
cam ne la rakyat nk undi kerajaan klu perkara cam ni berterusan
even itu kesalahan rakyat ...
rakyat mesti rasa berbelah bagi nk sokong sape pasni 
sbb mesti mempunyai keinginan nk merubah sesuatu yg belum pasti 
mencuba sesuatu yg baru 
wlupun tak pasti 


aku sgt sedey ok ....



Note : pengajaran kpd org putrajaya jgn p kedai Darulsalam lalu jln no entry tu sbb pegawai JPJ tu ckp diorg slalu nyamar utk amik gambo ... td pun ade 2-3 org kes yg sama ngan aku ...Peg. JPJ tu cite kat aku smlm Tokey Darulsalam br je byr saman kes yg sama... almost 2K ++ 

16 comments:

ibu qaleesya said...

kena hati2 la lepas ni

MrS. F!zA said...

wehhh..dhla aku dlu kerap bt gitu kt jln tu..tp seb mggu lps aku tk wat dh msa p darussalam..kalo aku nges nk byr saman.

cikmOt said...

huwaa...aku selalu wat ni...kena cek la lepas ni...mana nak cek saman weii

eima said...

@ibu qaleesya

mmg tak mo dah lalu ctu ... sedey ni tau

eima said...

@MrS. F!zA

haaa jgn wat dah ... klu tak terbang RM 300

eima said...

@cikmOt

kak ko buka myeg kul 12am tau .. klu awai gini jgn harap dpt nk buka ....

gile sedey nih .. nk pi byr saman polis lgi ni tau ....td jumpa irfan ...huhuu siap mandi dah ek ...kool je mamat kecik tu

:.nick.: said...

ok ...aku pom baru byr gak ritu..dekat 1k...tapi duit laki aku la...lau duit aku rabak gak...nyahahahha

ummiaqeef said...

aku slalu gak cilok situ,payah la nak kene pusing jauh..kena hati2 ni..

eima said...

@:.nick.:

laki aku yg dekat seribu zaman RXZ die dulu tuh ...zaman keta die kantoi kan keta aku ... ade la RM 180 je ...
tp dah campur die punya ..aku punya + jpj td mau dekat 1400 ... mampuih ...

eima said...

@ummiaqeef

tak yah dok lalu dah ... kang kantoi lagi kang ... huhuhuu

tgh sedey nih .... kopak..kopak ...
pas ni klu aku nampak keta peronda polis tu cilok lagi ..aku tak teragak tu amik gambo pastu keta org lain pun sama ...tak aci arr aku je yg kena ..cilanat...marah nih !!

@e_da said...

sedih tgk duit melayang bg en polis kan... mcm2 boleh buat duit tu

*Miss Geli^ said...

orang takde lesen, takde saman kan?hahahhah

eima said...

@*Miss Geli^

haha ye la kot... tp tak penah kena tahan polis kan ...
tp xpun ko check no. keta ikan tu kot ade

eima said...

@@e_da

nk pangkah org lain la pas ni

LiErOSe~QiEmi said...

brp ko kena?? tak dapat diskaun ker??

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

takat ni tak pernah kena saman lagik, risau gak terbang duit kan, kalo sennag nak carik duit tak pe ralat plak bayar saman tapi tak dapat ape...hidup eima