Monday, June 20, 2011

1st Time Buat Nasi Ayam

alhamdulillah aku berjaya buat nasi ayam 
untuk pertama kali nye 
tanpa penah tgk cara buat 
seb baik ade kakak opis sanggup bg resepi secara lisan jumaat lepas
aku main ingat je cam ne nk wat 

slalu nye sup aku ... tak sedap ...
tatau nape kali berjaya buat sgt sedap(bkn puji dr sendri ok)
rupenye rebus ayam pastu br tumis ...lagi sedap 

tak sangka buat nasi ayam ni mudah je rupanye
aku ingat sgt susah ngan rumit
sejam dah leh siap semua nye 


deco² tak pandai 
aku bantai amik gambo dr periuk ngan bekas² je 
gambo nasi lupa nk snap 



Note : beli oven plak nanti ... nk blajar baking plak.... tp kena tuntut ilmu dulu ... aku ni kurang ckit bab memasak ni....


13 comments:

amiey lee said...

wahhh bestnye.. dh lama kta tak wat nasi ayam..heee

dulu rajin gak..sejaka ada dua anak tak menag tangan..yang peliknye smpat plak buat kek..hahahahah

p/s: anta sini sikit ..sedapppp nmpak

MRS. K said...

chaiyok.. chaiyok.. hahaha..

boleh ler nanti buat makan2 nasi ayam kat umah bawwwuu..

eima said...

@amiey lee

kek ... nanti ajo .. tp oven tak dak lagi ...hehehe

eima said...

@MRS. K

haaaa ...tah bila nk wat mkn² nih ...huhu

ch@ said...

kalau aku datang rumah kau nanti, kau buat nasi ayam ni eh. aku memang hantu nasi ayam.

cikmOt said...

aku jugak yang tak rajin2...naper tah...hahaha

syawalsimpsons said...

nnt wat tok aku lak boleh x...hhuhuhu....ari2 en asbeen aku pun wat gak..belum blaja lg kat dier..huhuu...mmmm...eima kiter ni lebey kurang la...bukannyer terre sgt nak msk kan...masak simple dimple ok la...huhuhu

Bionic women said...

misi kita adalah sama..ovennnn..hehe

nnti leh buat makan2 ek nasi ayam..

♥MiZz-siHa♥ said...

dah pandai wat nasi ayam..leh blajo wat kek plak...

.::Lynn::. said...

cayaok .lah....
ada oven nnti aku ajak ko buat ciskek

ummiaqeef said...

ok la tu..aku ade la 2-3 kali gak buat dah..mengikut mood rajin aku la..sekarang ni masak lauk biase je..

~aSHa~ said...

wah leh bukak kedai dah ni..

Amy Syaquena said...

boleh berniaga nie beb , rupa dah ada rasa mesti sedapkan , so nanti meh pos kat amy sikit bagi rasa hehe..