Friday, June 3, 2011

Nak Petua Hilangkan Batuk

smlm petang aku pegi klinik kesihatan p.9
sbb aku terlepas appointment asthma Fahim 
ye la 3 bulan sekali 
mmg la aku lupa even dah tulis dlm kalender henpon

alang checkup Fahim 
aku amik no. untuk aku jugak 
sbb aku dah 4 hari batuk aku tak hilang²

sejak dr kes tersembur tu aku asek la kena batuk
doc ckp mungkin batuk makcik  tu ade virus 
that y aku mudah sgt kena batuk skrg ni
nk bg antibiotik tak leh 

doc tu bg ubat batuk  tp tak galakkan aku mkn 
wlupun die ckp "insyaallah tak effect ur baby"
tp die ckp kat aku klu batuk tu leh hilang ngan minum air masak ... die suruh aku minum  
tak yah mkn ubat 

disebabkan ayat doc tu cam tu
aku decided tak nak la mkn ubat 
takut plak aku 

insyaallah aku try la petua² lama
mkn madu
minum susu panas
minum air masak 

mkn fisherman friend tu

hopefully cepat la ilang batuk ni, tak la anak ngan laki terjaga lagi tgh mlm 
sbb aku batuk cam nk tercabut paru²


Note: tgh sebuk dok buat fail meja...huhu boring nye ..tetiap tahun nk update

3 comments:

MRS. K said...

minum madu tu, perah limau skit..

InsyaAllah..

rajin2 la amalkan makan madu

~aSHa~ said...

byk minum air masak ye dear....

anak dlm peyut tu pun perlu perhatian...air masak more better skrg ni..tambah2 musim jap panas jap hujan...

ibu syafiq said...

try petua nih jgk k...

http://ibusyafiq.blogspot.com/2011/06/pakej-2-in-1-syafiq.html