Thursday, June 16, 2011

Ragam Jiran Aku !!

hari ni masih cam smlm tatau nk tulis pe 

aku nk cite pasal jiran aku je la 

last week kot 
tak ingat la bila tah 
cam biasa kul 5.10pm dah sampai umah 
jiran aku nih br sampai gak dr nursery anak die
katenye praktis anto anak pi nursery
hujung bulan ni dah start keja (cuti bersalin 90 hari)

aku sekadar berbahsa basi 
sbb aku bkn nye suka bercakap sgt bila kali pertama jumpa
org tanya itu aku jawab

ayat paling tatahan die ckp kat aku bila die tanya ape post aku kat gomen ni
brape tahun dah keja, kementerian mana

"apply rumah ni atas nama sape??"
"layak ek PA??"

terkedu aku ...klu tak layak takan aku dah dok umah tu ...
bodonye soklan ....
takan laki aku plak nk apply dah terangan org tu pakai bj TNB 
TNB tu gomen ke ???

time ni aku rasa sgt tercabar ...dlm hati aku nk je aku jwb secara kuang ajo 
tak pun nk jwb cam ni 
"eh jgn tatau sy ni anak buah tok jib, guna kabel optik die la ... jgn bgtau org ek"

tp aku masih ade tatasusila lagi .. tak mo cr pasal ngan org....

aku cuma jawab kat die mostly penghuni kuarters kat cni PA
tunjuk² la umah² PA sekitar kawasan yg aku tau ... dekat 10 buah gak la 

kemudian mula dia ek sendiri.... cite die ade degree la ... nk sambung amik master la....
so what ... sambung je la ...do i care ??

bila aku tanya "awak ni .. gred 41 ke ??"
rupenye F29 je ... sama je kite ni ...diploma jugak post ko 
toksah nk belagak sgt ... nk rendah² org
lain la klu rumah tu rumah sendiri 
hak milik sendiri nk belagak... tu rumah kerajaan je 
wat pe la nk belagak ngan umah org bg tumpang ... buat malu je

org cam tu pun ade .... suka cr lubang nk banggakan diri sendiri
ngan perlekehkan org lain



Note : macam² ragam manusia ni... 

16 comments:

~aSHa~ said...

mcm2 ragam org kan...

sib baik eima diam je....sbb nak berjiran ni...lama jugak nanti berjiran kan...ehehee
kadang2 silent is better kan..

MRS. K said...

kalau cam aku memang patut belagak la kan? dok umah sendiri, umah 2 tingkat. besar 22X70. aku bayor rm1100 sebulan! hahahahaha....

ape la jiran ko tu!

@e_da said...

eee nyampah org tanya camtu kan.. lagi2 orang tanya gaji.. paling la tak suka kan.. jiran kepochi tu eima... jgn layan la...

MrS. F!zA said...

aku pon tk puas ati gak ni.. knapa aku tk dpt teres.. hahahaha jwpnnya senangnya sbb aku downgrade malas tggu turn..dlu kawen tk sbr2 nk dpt rumah..smmgu sekali call bph tnya..last2 smpt dpt sblm kahwin..huhu rejeki!

eima said...

@~aSHa~

sbb pk cam tu kak ... diam je ...tp dlm hati panas

eima said...

@MRS. K

cam ko wajib ...hahah
keta pun 2 biji parked depan umah ...
keta die sebijik je kecik plak tuh...hahaha

eima said...

@@e_da

mmg tak brape nk layan je ... skrg cepat2 masuk umah... suh abah je pujuk fahim kuar dr keta...

eima said...

@MrS. F!zA

kitorg dulu pun downgrade gak ... kelas G... pastu sesaje kemaskini web BPH.. tup² listed utk utk time kunci... nk beli umah sendri cam K/fiza tak mampu nk isi minyak ulang alik ... hahha

cikmOt said...

k, ko tunggulah aku pun nak berlagak jugak...esok lusa jek ni...tapi aku bayar lagi banyak dari ko...sob sob...

ch@ said...

wahahaha gelak aku baca cerita kau ni. sengal orang macam tu kan? kalau orang tanya aku soklan macam tu, aku buat selamba kodok je, makin aku low profile. gila nak menunjuk.

Bionic women said...

macam2 jnis manusie ni...
kang kalau kita cakap kita ni tok jib punye cable dia akn kata patut ler...haha

eleh eksen gitu...
eiii..geram plak rasa.
nyampah benor kalau xsen x kena tempat

ummiaqeef said...

jiran corner ke? sabo je la..setakat ni aku lom beramas mesra ngan jiran lg..x sempat..ehehehe

LiErOSe~QiEmi said...

poyo aaaa jiran camtu...

jiran poyo camtu, ko buat tatau suda manje.. sakit jiwe je klu layan org camtu, sbb dia ttp akan nak tunjuk dia terbaik dari ko.. huh!!! aku lak emo hahaah

deelira@deeliraz said...

huhu.. baru jumpa dah tanya n cakap macam tu.. dah nmpk dah perangai dia..

Isteri Encek Bard said...

adeh, geram ngan orang perangai cam tu... apesal lah nak dengki sangat... di cam hengat dier bagus jer...

::Mamalyna:: said...

jira myvi merah ke?ehhehe..