Friday, July 8, 2011

Fahim Demam ...Mama Syok Dok Rumah ♥

3 hari tak keja minggu ni wat aku sgt lemau
ikutkan hati hari ni mau sambung lagi 
besh nye dok umah 

klu aku tak pikirkan BFF aku yg kena ganti tempat aku 
aku sambung lagi 
kesian Meen ...TQ tau sbb ganti aku


Fahim demam
tonsil die bengkak 
hari selesa tu bawak die pegi klinik An Nur kat Putrajaya
doc tu bg ubat demam + antibiotik
tp xnampak kurang pun tonsil die 
bengkak + merah lagi 

sbb esok antibiotik tu abis 
klu tonsil masih tak kurang aku kena bw die ke Paed jugak
Klinik Pakar Kanak² Wong
sbb Fahim sgt serasi kat ctu

hari selasa tu aku mls nk bw gi kajang sbb aku baru je balik dr kajang
Klinik Pakar tu buka kul 6pm-9pm 
lmbt sgt 



kesian budak kecik ni ... demam tak kebah²
asal cukup time mkn ubat je mesti bdn dedar
bergantung pada ubat je .... dah 6 hari dah demam

esok mama bw gi jumpa Dr. Wong ek
kite mintak biskut kat die byk2 ye 




Note : kan bagus klu aku terus je bw gi paed ari tu ... jimat wang + Fahim pun insyaallah cepat sembuh ....



15 comments:

@e_da said...

kalau demam lama tu kena amik aintibiotik eima.. ubat demam pun kdg tak jalan.. semoga fahim cepat sembuh ye syg

syawalsimpsons said...

cian fahim..semoga cepat baik tau

MRS. K said...

masa dok putrajaya aku selalu bawak hadif gi klinik wong tu.. skali pegi taksah keluar RM50.. hehehe...

eima said...

@@e_da

mmg dr. Maria Klinik An Nur tu die bg antibiotik eda cuma mungkin antibiotik tu tak kuat nk lawan balas serangan kuman tonsil fahim tu ... cam tu cam la Dr. yg aku pi amik Mc tu ckp ...doc tu nasihatkan aku pegi klinik balik pas antibiotik tu abis ...

eima said...

@syawalsimpsons

Fahim ok je .. masih active.. mkn pun ok ... bdn pun tak susut pun... cuma mama die je la kena berjaga2 takut fahim demam balik je

eima said...

@MRS. K

Bagi aku mmg murah la klinik wong dr klinik biasa ...sbb Dr. Wong tu Paed... klinik lain pun harga cam lebih kurang je .. mayb cuma murah RM 20 tp jd cam ni la ... tak sembuh ...

Slalu Fahim kena RM 75 klu kat Klinik Wong tak penah kurang ...klu kat klinik lain RM 45-65 ...

aku rasa byr lebih ckit tp kite puas hati ...

Fida Ghazi said...

cepat sembuh ye fahim..

rifqah pon minggu lepas demam tak kebah2.. makan ubat.. sejuk kejap pastu panas smula. bawak jumpa dokta katanya darah putih telebih..ape ntah..

macam2 betul penyakit sekarang!

ummiaqeef said...

x pernah g klinik wong tu..kat mane ek? slalu bawak aqeef g klinik biase je..

mamalieyna said...

alahai nape tak baik2 lg demamnye. tu...sian fahim..hope lepas ni jumpa Paed, siaht sepenuhnya ye..risau~

Bionic women said...

kekdang budak ni, ubat ngan antibiotik tu ada yg rasi ngan dowang ada yg tidak..tu yg kekadang x jalan ubat tu..
kena bagi faheem makan eskrem vanilla..jgn bagi eskrem coklat, nnti batuk plak...

semoga faheem cepat sembuh yea

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

anak tak sihat mak mmg susah hatikan??

eima said...

@Fida Ghazi

maknanye ripkah kena infection la tuh .. that y sel darah putih lebih nk lawan jangkitan ... macam2 betul tu

eima said...

@ummiaqeef

klinik pakar kanak2 wong nih kat sg. chua kajang ... dekat ngan KFC sg. chua tu

eima said...

@mamalieyna

sbb tonsil die membengkak ...
biasa la k.eina klu kena infection mmg demam lambat ckit ok ...kena mkn antibiotik

eima said...

@Bionic women

tak brani sgt nk bg eskrem sbb fahim kan ade asthma... bg sekali je ari tu ...