Wednesday, August 10, 2011

Amalan Semasa Mengandung untuk Memudahkan Proses Bersalin ::Insyaallah::

aku amalkan dari mengandungkan Fahim 
dan mengandungkan Adek pun aku cuba amalkan lagi
dengan izin Allah untuk mempermudahkan bersalin

1. Baca Doa Nabi Yunus


aku amalkan setiap masa bermula kandungan berusia 7 bulan


2. Minum Air Bunga Kembang Fatimah

gambar ihsan google

Aku amalkan setiap mlm kandungan berusia 7 bulan

cara minum:
Rendam hingga kembang dan minum disusuli ngan selawat ke atas nabi serta niat 


3. Amalkan Minyak Selusuh

seawal usia 7 bulan
minyak selusuh dibuat khas oleh tok wan kakak opis aku 
tahun ni lepas raya br leh minum sbb kakak opis raya nanti br die amik
mudahan dipanjangkan umur tokwan tu


4. Berjalan Kaki 

Aku amalkan byk berjalan, naik tangga dan exercise.


5. Hubungan Intim/Seks

aku masih jalankan tanggungjawab aku sebagai seorg isteri wlupun dalam keadaan sarat mengandung, kerana aku percaya hubungan seks dapat memudahkan proses bersalin
hormon dlm air mani lelaki mempunyai 1 bahan yang dpt mematang dan mepercepatkan proses bersalin

** diakui oleh doc yg check laluan aku kat labour room bila dia tanya aku bila kali terakhir melakukan hubungan intim 


6. Minta ampun dengan suami/ibu bapa

insyaallah bila mereka mengampunkan kita, berkat doa dr mereka proses bersalin itu mudah ..insyaallah


7. Elakkan menyakitkan hati & berbuat jahat pd org 

aku cuba ..wlupun mulut aku sgt la jahat 
suka sgt nk marah²kan org 
kadang berjaya kadang tak 
pastu istighfar byk²




Note: mcm ada lagi ...tp aku pun tak ingat

12 comments:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

begitu yer..

mudahan sume selamat yer..amiinn..

syawalsimpsons said...

aku dolu banyak amalan selusuh...boleh la gak bersalin..tp last2 vacuum...kikikikikikk

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

p/s: xlah,dia polis..tu la,tibe2 lak..jauh lak tu..ala,xkisah pon CJJ..mmg selama ni gtu..nama je dok satu negeri..

hahahah..

Amy Syaquena said...

Eima thanks for this info , ia sangat membantu amy untuk masa akan datang hehe,...

@e_da said...

eida mas tu buat air selusuh je.. tp yg lain tak buat sebab dah tau sejak 4 bulan lg mmg kena czer,.. so pasrah je kalau ada keajaiban tuhan nak bg normal.. tp mmg betul telahan doc aku kena czer gak akhirnya

♥cikmOt♥ said...

doa tu memang tak lekang dari mulut ni bila tibanya apa jua sakit...dah memang sebati...

harap2 kali ni dapat normal lagi...segan nak operate cam dulu...hehehe

cheqna said...

terima kasih untuk perkongsian ini

Edy Zaidi said...

bila la nak ada anak ni...eh..kawen pun belum la...hehe

::NureeN:: said...

1st time tgk bunga fatimah, sllau dengar jerr.. ;)

ch@ said...

mana nak cari bunga kembang fatimah tu wei. share la kat aku skali :p

eima said...

@ch@

ch@ nk ke ??
ima ade lebih ... nanti ai post kan nk ??

azizah :) said...

akak jijah copy eh.. t jijah kreditkan pd blog akak.. tq..muaahhh xoxo