Wednesday, August 10, 2011

Bazaar Ramadhan Masih aku Pandang Sepi

semalam masih lagi tak pegi Bazaar Ramadhan
semua aku masak sendiri je 

ok la kenyang je kami anak branak mkn 
Fahim tak mkn la juadah berbuka ni 
die mkn nasi ngan ikan goreng die la 

juadah smlm aku sempat amik gambo 
sbb aku siap hidang ade 10-15 lagi nk berbuka


juadah simple kami
dlm kotak merah tu frozen

Menu smlm
kueh teow goreng
tauhu sumbat
buah melaka(yg 2 ketul tak dak kelapa tu fahim punya)
Popia mamalyna & samosa


dapat la bg kat jiran sebelah umah sikit buah melaka tu 
tp  kelapanya  kurang cun sbb aku lupa nk pesan kat enPanjang suruh beli kelapa parut putih
puas gak aku pilih² buang yg hitam2 tu 

klu kat kampung guna kelapa muda sedap



Note : mlm tadi dah rendam kacang dal nk kuih vadey balik karang

23 comments:

MRS. K said...

PERHG.. KAGUM.KAGUM

amiey lee said...

perhhh kagum tul aku ngan ko ni eima...melayu sejati..kekekekekkee

ntah bila la aku nak masak juadah berbuka..dok hari berniaga kat bazaar aja

AnneRaini said...

sempat ko buat kuih utk buka...tabiklah..

aku hari2 gi bazar tp beli kuih jela..main dish msk sendiri..hehe

ummiaqeef said...

rajinnye.. bagus! bagus!

cheqna said...

kalau rajin semua jadi kan??
nway salam ziarah dan selamat berposer =)

Huda said...

kena rajin kan kalau nak pelbagaikan juadah :) semalam kite wat bubur chacha. nasi dan lauk pauk :)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

pergh..rajin2..

p/s: ok,t try la ea..

Pn. Zana said...

rajin. pandai wat tauhu sumbat ..:)

maszmadi said...

wah..... tahniah coz x jejak kaki kat param lagik... nak kena ikut jejak ko la eima, jimat kan..

::NureeN:: said...

kueh nureen tunjuk jerr.. mmg x buat, masak pon jarang2.. lagi 1 nureen x reti nk grg k.teaw klau grg sure x jd huhuuu

hyazz said...

caiyookk lak mak ni...rajin masak.. makyong2 pon leh tahan gak dia..

eima said...

@MRS. K

dulu aku kagum ngan ko .. ni terbalik plak ... ko klu tak pindah rumah sure masak punya...

eima said...

@amiey lee

klu berniaga ... sronok la nk mkn pe je ade depan mata ye dak ...

eima said...

@AnneRaini

kuih yg senang2 je tak guna masak byk pun ....
klu yg ssh nk tringin nk mkn cr kat bazaar la

eima said...

@ummiaqeef

sejak ngandung kali ni aku pun pelik pesal rajin nk buat kuih ...

eima said...

@cheqna

betui ..betui...

eima said...

@Huda

kena rajin jenguk blog resepi la klu cam tu

eima said...

@nuyui a.k.a miss NUSHA

rajin ek .. hehehe sukanye aku kena puji ngan ko ...hahahhaha

eima said...

@Pn. Zana

tauhu sumbat ...mknan paling senang buat dear...
goreng pastu sumbat ..masak sos die...kirenye 15 minit siap

eima said...

@maszmadi

cek bkn tak jejak kaki lagi dah jejak tp skrg dah tak jejak je ... br 2-3 kali rs nya ... jimat ?? mmg jimat jugak la

eima said...

@::NureeN::

tu la ..aku dulu pun sama cam hang ... sejak ngandung ni mood tu lebih ckit ...hehe

eima said...

@hyazz

mood mak yong la kak

~aSHa~ said...

anak gegirl ni kot....eheheheehe

akak pun malas nak membeli..kat luar @ bazaar org masak guna ajinomoto..kalo boleh nak elakkan ajinomoto..sbb takut anak kuning...