Friday, August 12, 2011

Effect Berat Turun Mendadak Semasa Mengandung??

Result Checkup semalam agak mengecewakan la
aku nye berat turun 1 kg lebih 
rugi betui la 
dh mmg spesis aku ni klu tak mkn ikut time mmg turun berat
harap nk mkn mlm je cam ne la berat tak turun
last 3 week 46.75 kg
smlm 45.5 kg

dlm masa 2 minggu lagi aku nk kena naik kan 500gm
cam ne ni 
risau tul aku kang klu tak naik asek dok turun cam ne ek 
agak2 aku kena wat pe ek

korg ade ideas tak selain suruh jgn posa supaya aku tak turun berat bdn ni 


Note : Fahim tgh dipraktis abah die cara² beraya .... hahaha

27 comments:

♥cikmOt♥ said...

sila makan makannan yang berkhasiat...banyakka pengambilan lemak...

risiko gak weiii berat asik turun ni...

tapi naper berat aku susah tul nak turun ek...jeles....

mamalieyna said...

ok lagi 1kg lebih, mybe sbb puasa la..sbb masa peknenkan anak first akak turun 1kg lebih gk, tp kali ni lg dasyat.. 5kg lebih turun wooo....dh tak pepesal, nak kena jumpa doc lg next 2 weeks,,,hu~

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

erm..makan la benda berlemak byk2..ngeh3..

amiey lee said...

eima maybe sbb puasa..takpun makan byk2 masa sahur n tgh mlm pun makn juga..kra sebelum tido tu mkn la..heeeee

p/s; amboi fahim dh practise raya ye...

ummiaqeef said...

ko makan kerap la..sahur pun makan berat2 skit..hehehe

rasp said...

lepas berbuka makan ler kerap2....
mana tau leh naik...

dilazfamily said...

sian nya eima.makanlah makanan berkhasiat supaya sihat dan badan tak turun.mungkin betul sebab puasa berat badan cepat turun.janganlah terlalu letih sebab boleh juga turunkan berat badan

Fida Ghazi said...

hape ke comel la sampai cara2 beraya pon nak kene prektis2 ni fahimmmmm!

berat turun..tapi yg lain2 tade problem kan? ... asal ko sihat... makan macam biasa.. asal cukup zat.. vitamin2 jgn lupa..

aku dulu sampai 5 bulan.. berat memang akan turun mendadak..tapi perut langsung tak nampak.. masuk bulan ke 6..hambekkk..kalo boleh kerusi pon aku nak makan.. dan2 perut besarrrrrrrRRr dengan aku2 sekali jadi gorgon!

berat ko turun sebab puasa kot.. tapi kau mmg jenis slim je kan orangnya.. ape2pun take care ye!

cheqna said...

sila amik lemak di badan cheqna ni....
jeles tau ngan orang yang slim melim ni..tapi time pegnen kena jaga betul2 la ye ..

Edy Zaidi said...

bukan biasa org mengandung berat badan naik ke?pelik ni

r'Da said...

oikk cmtu lak.. risau kan.. rda pon pening lau berat xnaik time peknen.. nsb kan peknen bulan pose.. sabar2.. try crk jln yg terbaik eaa..

ch@ said...

huaaa alhamdulillah berat aku naik 2kg lepas turun sekilo. kena sentiasa cari mknn yg berkhasiat eima. atleast kena naik sikit sbb nak imbangkan dgn berat baby.

anisalya said...

saya pn ms bln puasa berat turun. tapi biasanya kalau makan malam berat naik. ambik lemak la banyak sikit.

~aSHa~ said...

bulan pose ni yg payahkan nak naikkan...kena berbuka dgn ayam la kot...lepas makan ayam, ayam lagi....

eima said...

@♥cikmOt♥

selera nk berbuka pun kurang kak ...
mmg risiko la kot..sbb klu turun lagi next 2 week kena jupa doc

eima said...

@nuyui a.k.a miss NUSHA

ape yg lemak2 ?? nasi lemak ke ??

eima said...

@amiey lee

klu pas berbuka mmg tak mkn dah..
sahur plak takat mkn nasi 2 senduk cam tu je la...
selera kurang la ..kang nk amik vita B complex kang asek lapo siang hari plak

eima said...

@ummiaqeef

sahur aku mmg berat ... berbuka tu prob ..pas berbuka dah tak lalu dah nk mkn

eima said...

@rasp

klu minggu tak naik jugak mmg kena paksa diri la mkn kerap pas berbuka

eima said...

@dilazfamily

letih tu tak la ... cuma mmg ima ni klu tak mkn ikut turutan ... mmg berat kompom turun ....

eima said...

@Fida Ghazi

5 bulan dulu asek la naik sampai 2 kg lebih .. bila dah masuk bulan posa turun sekilo lebih .... tp tak pe kot kak sbb dekat nk ry dh ni ...

eima said...

@Edy Zaidi

tu klu bulan biasa ni bulan posa cek ... tak mkn cam ne nk naik ,.... tambah2 aku plak jenis yg senang turun ...naik payah betui

eima said...

@cheqna

tu la pasal ... tgh dok pulun cuba mkn la ni ...

eima said...

@r'Da

risau la..

eima said...

@ch@

last 3 week kena bebel sbb naik byk sgt sampai 2 kg lebih .. pastu bila turun diorg suruh naik kan balik plka ... risau tak leh naik je bulan posa ni ....

eima said...

@anisalya

pas ni nk kena paksa diri mkn mlm la .. bab tak lemak tu prob ckit....suka mkn nasi ngan sambal belacan

eima said...

@~aSHa~

zaman fahim dulu tak de prob sbb gile kan KFC..klu boleh hari2 nk KFC