Wednesday, August 10, 2011

Perbezaan Mengandung 1st & 2nd

Perbezaan Mengandungkan Fahim ngan Adek
aku ada nampak beza

Waktu Mengandungkan Fahim
  1. aku sgt aktif(mmg berlari je kejanya)
  2. tak ada alahan langsung sepanjang mengandung
  3. rajin tak de malas²
  4. awal kehamilan suka tido tghari
  5. sgt suka mkn kerang rebus amat sgt
  6. slalu mkn buah mangga muda
  7. gatal² kulit perut(naik ruam pd usia kanduang 7 bulan)
  8. ade line hitam kat perut(kat tgh² tu)
  9. tak suka pakai bedak(mmg pucat lesi)
  10. tak rajin sgt memasak

Mengandungkan Adek skrg ni 
  1. kurang aktif 
  2. alahan awal kehamilan (tak leh bau menumis, tgk ikan, muntah)
  3. aku mls
  4. aku tak suka tido tghari
  5. kurang mkn buah mangga muda
  6. sgt suka mkn buah 
  7. perut aku tak de gatal²
  8. line hitam kat perut tak de 
  9. pakai mekap gi keja ngan jalan 
  10. Rajin mencuba resepi(kuih muih)

bila tgk² byk jugak perbezaannya
ketara alahan tu
line hitam kat perut

setiap anak berbeza²
hopefully aku selamat hingga melahirkan insyaallah

dah sampai masa nk give birth nanti br tau sama tak proses nk kuarkan adek ngan kuarkan abg 

Hofefully senang cam abg jugak 
hanya mengambil masa 45 minit sahaja 
sakit pun tak lama dalam 2-3 jam je
turun tanda kul 9 am, sakit kul 11 am dan kul 2.00pm masuk labour room
2.45 pm Muhamad Adib Fahim dah jenguk dunia



Note : tinggal dlm 2 bulan je lagi ....

19 comments:

♥cikmOt♥ said...

tul tu...ngandung setiap anak memang lain...akak ni perut skang takde besar mana...kalu dulu, mak aihh...tak leh nak kata...besar benar...

MRS. K said...

part rajin turun ke dapur tu yang best tuh

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

moga semuanya slmt yer sis..

oooo,ade perbezaan yer...

bagus2..

syawalsimpsons said...

RASA MACAM BARU JE LAGI KO PREGGY KAN...ADOHAI...BALANCE JE KELEBIHAN N KEKURANGAN KO PREEGY AYIM N ADEK DIER ERK...

ch@ said...

perbezaan 1st dgn 2nd, ahaaa aku punya perbezaan mmg ketara. yg kedua ni, aduhai aktif sesangat. apapun harap cara kelahiran yg kedua ni lbh mudah. mudah2an.

aku doakan kau selamat melahirkan.

Nini D.. said...

sekejap aje kan masa berlalu...

ummiaqeef said...

ntah² baby gurl, ehehe..ape pun semoga selamat semuanya.. ;P

Zue AnnaLeeya said...

dah scan lom???
klu lain tuh kot gegirl kot???
apepon hrp semenya dipermudahkan...

eima said...

@♥cikmOt♥

irfan dulu pun besar jugak ek .. org kate klu pompuan mmg besar melebar....

eima said...

@MRS. K

tu la .. aku rajin plak tu klu tak mmg bercinta

eima said...

@nuyui a.k.a miss NUSHA

insyaallah dik ...

eima said...

@syawalsimpsons

a'ah rasa sekejap je .. tgk2 aku dah tak nampak tut aku dah...hahahha

eima said...

@ch@

mudahan & insyaallah lebih mudah ch@..

eima said...

@Nini D..
tu la pasal nini ... kejap je ..pastu nk pantang plak dah .. pastu branak lagi ??hikhikhik

eima said...

@ummiaqeef

mana tau masin mulut ko roxi
tp fahim tu kejap girl kejap boy
aku tanya adek die ade 1 ke 2 ..die ckp 1 je ...

ramai org dok tilik perut aku kate boy <--- pompuan mostly

klu opismate laki plak semua pakat pompuan ...hahaha

janji sihat ye dak ... tak kisah la

~aSHa~ said...

akak mengandung dua2 sama je...eh silap ketiga2...

semuanye alahan, semuanya tak leh tgk ayam, semua nye pening bila bau masakan di awal kehamilan, semuanye tak leh makan...mekap pun tetap mekap ketiga2..kalo gi kerja la..beranak 1st n 2nd pun mudah....

sama je....

yg pertama boy, 2nd girl...3rd biarlah misteri dulu takat ni...

tapi ada kesukaan yg lain2 je skit...yg kedua...yg pasan suka barang peribadi wanita, spt kasut hangbeg...hingga bila dah pindah randah baru perasan ada kasut tumit tinggi yg dibeli tak pakai...kain pasang pun gitu...tak jahit2...byk lak tu....
yg 1st takde membeli gitu sgt...

~aSHa~ said...

pssssssttttt nakbeli barut aritu camne?

Huda said...

husna n lukman x bnyk sgt bezanya. cuma time husna tu suka sgt makan ais krim :)

hyazz said...

tu la manje... semua anak berbeza2 alah nye... mintak2 yang ni pompuan pulak... bess tau bile dah ader pompuan...
yg penting..manja jgn ikut sangat yg malas2 tu..kena rajin tau... suke tengok dia rajin masak