Wednesday, September 28, 2011

Cam ne Aku Leh Lupa ni

semalam 27.9.2011 cukup 10 tahun aku tak dak mak 
tp aku leh lupa plak

kadang2 tu aku teringat jugak kat dia 
bila sunyi²
bila ada masalah
bila terimbas kenangan
bila terpandang nurse

bila aku ternampak mknan terakhir yg aku masak utk die 

seyes gambaran raut wajah dia makin lama kurang segar dlm ingatan
tp bila tgk gambar kembali jelas 

lama dah ... ia berlalu ...
tp kadang tu aku ade sedikit beremosi bila rindu tu menjelma

kadang tu aku menyesal sbb dulu slalu degil, tak dgr ckp, suka menjawab
aku tak tulis semua resepi mak aku ..laaa ni nk memasak dah tak pandai 
lama sgt tinggal dunia masakkan bila study pastu keja dok bujang...huhuhu
klu tak dulu aku la tukang masak kat umah mak aku sakit ...tak leh bergerak
skrg ni klu masak pe yg aku masak dulu mesti aku ckp pesal tak sama cam 10-11 tahun dulu ... mandom


Aku tak penah putus sedekah alFatihah & alIkhlas tiap kali terdetik di hati 

Mak aku harap ko tenang disana ....
sekali pun ko tak penah muncul dlm mimpi²ku


Note : sedih bila teringat ayat mak aku .... mak halalkan susu die....huhu 

12 comments:

MrS. F!zA said...

aku ko? huhu

MrS. F!zA said...

eh terenter...lama dh tu 10 tahun..mknanya ko tkde mak msa sekolah men lah kn?

Nad @ MamaZakwan said...

alfatihah..
moga ditmptkan di klgn mereka yg beriman..
syahdu plak ptg2 gini, huhu

syawalsimpsons said...

adoi...aku baru nak berhua-hua....mmm....sayu je hati baca isi hati ko ni...sabar la ye...harap dia tenang di sana...

eisyaawie said...

ermmm mesti terindu-rindu ngan masakan mak kan... sedih plok...huhuhu

Fida Ghazi said...

al fatihah...

syahdu pulak...

syariza09 said...

bila dpn mata, kita slalu terlupa..bila dh tiada, kita slalu terkenang

Huda said...

syahdunye baca..moga arwah sentiasa tenang di sana..

~♥ Mawar ♥~ said...

selalulah doakan untuk arwah:)

eima said...

@MrS. F!zA

fiza ... ni sekadar coretan je ...aku rasa tak perlu la berbahsa yg berbunga2 ... asal isi hati aku terluah sudah ....

Edy Zaidi said...

alfatihah...tiba2 teringat kat arwah ayah...:(

.::Lynn::. said...

al-fatihah