Tuesday, September 27, 2011

Kesan Negetif Kakitangan Kerajaan Naik Gaji ?

aku ade dgr berita/forum kat channel 501 Awani 
pasal kesan negetif klu org gomen dinaikkan gaji
tp tak brape nk leh dgr sgt sbb time tu tgh sebuk kat dapur

tgu ulangan tak de plak aku 
tertembung time buka channel tu 

ape ek kesan negetif klu org gomen naik gaji ek 
klu utk kite
aku rasa kesan negetif hanyalah pada harga barang

tp pada ekonomi 
aku tatau la 

pada kerajaan pusat 
aku pun tatau 

yang aku tau aku nk pelarasan gaji (naik gaji) dan bonus sekali tamak

tp klu tak dpt dua² tp naik gaji pun dah ok 
klu boleh diberi pilihan aku nk kan kenaikan gaji sbb ni utk tempoh jangka masa panjang

aku harap PM kita 
dpt umumkan berita gembira ni pd 7/10/2011


tak sabo nk tgu Bajet 2012



Note: korg rasa pe kesan negetif tu 

9 comments:

syawalsimpsons said...

ntahla...aku rasa....tak tau la...mmmm..kepala ting tong tak leh nak PK...tp still nak komen sengal kan..

MrS. F!zA said...

aku suka je kalo naik gaji..bonus tknak bg pon tkpe..mcm kau kata lah utk jgka msa pjg..kalo bonus dpt jap je trus habis..hihi

ch@ said...

hahaha aku tumpang sonot laki aku je. aku mmg naik gaji tiap2 thn. bonus je susut. muahaha. jgn la harga barang naik lagi, risau nak beranak ramai.

Huda said...

kesannya harga barang pun naik kut..rasenye la..selalu gitula, bila gomen naik gaji, org lain sibuk naikkan harga barang..

Fida Ghazi said...

naik gaji..harga barang pon naik juga.. semua benda akan ikut naik..jadi nilai duit sama je..takpun jadi makin kecik.. itulah inflasi..
ehcehwahhh aku!!!

::NureeN:: said...

klau naik gaji best la.. sbb brg kan makin naik skrg ni.. bleh tambah family ;)

♥cikmOt♥ said...

nak naik gaji dari dapat bonus...

hyazz said...

dapat nek gaji pon hokey tu..mak suker...
bab negatif tu takpat nak agak ler...
tak tengok brite pon

maszmadi said...

moga ada khabar gembira pada tarikh itu.. ameen