Wednesday, September 14, 2011

Tempat Makan Best di Sungai Petani dan Langkawi | Char Koew Teow

kalau kami balik utara
mmg harus cari mkanan fav memasing
aku haruslah Laksa tp bila dpt semnagkuk dah cukup

tp enPanjang berpinggan² pun tak puas lagi
katanya cuma kat utara je ade Char Kueh Teow sedap



ni sesi mkn kat Langkawi
kedai tu nama pe tah sebelah Shell kat Pekan Kuah 


otw balik Putrajaya kami singgah dulu rumah abah aku kat Sg. Petani
jadi harus terjah jugak gerai CKT yg mmg sedap enPanjang kate
ni yg paling besh kata nye


Menu Wajib enPanjang

aku mkn nasi lemak - mmg sedap sambal die ...serius


Fahim mkn kueh teow goreng - sedap enpanjang kate 
dan fahim mmg habiskan kecuali udang tu



kami klu balik utara mmg menu ni la kami slalu mkn
enPanjang CKT aku plak laksa
mknan lain dah tak cari dah 

sronoknya balik utara kerana mkanannya
sama cam klu pegi penang
klu bab jalan² aku tak dak suka sgt tp klu bab mkn 
mmg d best la 



Note: rasa cam nk balik utara lagi la ... tp jenuh nk sampai ...punya la lama 

18 comments:

♥cikmOt♥ said...

yang penting telur dibasuh...hehehe...aku balik utara tunggu tahun depan la gamaknya...

deelira@deeliraz said...

sedapnyer......terliuq!!
eh ngidam ke? hehe..

♥mama eza♥ said...

sedapnyer char kue teow..lame dah xmakan..adoii ko ne buat aku terliuq la pulak...mane nk carik ne..hahaha

MRS. K said...

ooo balik langkawi ingat tak blik. baru nak kirim corelle.. ahakss...

kalau si hadif, udang tu yang abis dulu... miahahah

hyazz said...

sedap nye ckt..pernah jumpa yg sedap dulu...skrang ni mkn je yg tak sedap pon...susah nk cari

eima said...

@MRS. K

byk la ko corelle.. gile berat sape nk angkut ??

anak aku tak mkn lauk kecuali ayam telur ngan ikan je...

cheqna said...

char kuew tiaw..memang besh...=)

Ya ALya said...

kena pantang la ya makan laksa ni........orang dalam pantang la katakan.....hehhehehe........

aliesha kirana said...

makanan utara mmggg sedap haahahha. char kuew tiow penang terbaekk! *AK org penang hahaaha

maszmadi said...

memang nampak marbeles lah char kuew teow tu... terliur aku dbuatnye.. huhu

eima said...

@Ya ALya

setahun tu ..alahai aku kena la pulun b4 bersalin nih /....

eima said...

@aliesha kirana

CKT tanah besar penang yg sedap ... klu belah pulau bg aku kurang la ..mayb aku belum jumpa port lagi kot....

eima said...

@maszmadi

ramai ek suka ckt ni..ingat kan laki aku tu je ...

syawalsimpsons said...

umah aku pon ada kat sg petani gak..kikiki

eima said...

@cheqna

aku tak gemar sgt tp laki aku tu his fav ...

eima said...

@hyazz

kat KL tatau la mana yg sedap .. org kate Botalk CKT tu sedap area setapak tp kitorg cr tak penah jumpa pun... tp kat putrajaya panjang kate sedap kat foodcourt p.8 sukamari sup utara tu

Cik Anita said...

CKT jarang sangat lah makan.. sebab jarang teringin. hehe

izzihan said...

"Kedai CKT teluq basuh" nie yg bukak kt semeling tu kan? satu lagi kedai dia kt sg dua...Cedap2..