Friday, September 9, 2011

Result Checkup Antenatal 34 Weeks

alhamdulillah berat naik 3kg
47.3kg
last 2 weeks 44.1kg

yg lain semua ok 
cuma skrg ni kepala baby dah engaged
dah masuk laluan dan dah ke bawah
misi tu ckp maybe peratusan nk deliver awal besar

tp tatau la 
klu die dah kuar awal tak kisah 
tp brg baby 1 hape pun tak beli lagi

aku dah listkan brg² yg nk ditambah
tp rasa cam tak brape cukup la 
jom bantu aku ....

1. Diapers Newborn
2. Kain Lampin
3. Kain Bedung baby
4. Mandian Baby - Top to Toe
5.Baju Baby
- Berlubang², baju & seluar panjang, baju & seluar pendek
6.Botol susu
7. Putik kapas/kapas
8. pad mama
9. sarung kaki tangan baby
10. wet tissu
11.Tilam baby
12. Bantal baby
13. Minak Telon
14. Bag Baby merangkap beg aku bw pi spital
15. Stoking mama
16. Set rebusan mandian berpantang
17. pati Haruan 
19. jamu - perlu ke ?aku dulu tak mkn pun risau anak aku kuning
20. .....................ape lagi ek??



Note : sebulan je lagi ....

18 comments:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

erk..xpdt teman nak tlg sis..huhuuh..

@e_da said...

eima baby boy ke girl.. hehe sibuk je nak tau.. eima taip google.. ada yg buat list bersalin.. dulu ida follow list org gak sebagai panduan..

Lulu Caldina said...

semoga semuanya selamat :)

ch@ said...

aku sediakan barang baby ni ikut pengalaman yg pertama. tilam bantal smua kakak dia punya ada lagi, aku dah repair kasi mcm tilam/bantal dunlop.

aku lg ngeri, doktor dah pesan mmg kena stanby je sebab aku ada sejarah bersalin awal.

MRS. K said...

pam susu weiiii

eima said...

@MRS. K

pam susu dah ade K
klu aku bebtul bersemangat nk fully BF aku beli la yg freestyle madela tu nanti...ni tgh angan2 je...

eima said...

@@e_da

tatau la baby ape .. eima pun tak tgk la eda...kite tgu je la

eima said...

@Lulu Caldina

insyaallah

rasp said...

smoga segalanya berjalan dgn lancar sis...
air selusuh ada tak?

wahida said...

ish...aku lak yg cuak...semoga semuanya dipermudahkan...amin..

ko take care yer...

hyazz said...

awal2 bersalin yang penting baju seluar anak ngan pad mama jer...yang len slow2 beli la... bantal kalau dah de yang abg nye leh pakai lagi...

♥mama eza♥ said...

wah dah engage eyh kepala anak ko...awal la tuh bersalinnyer

d_tieah said...

Bahagianya.. Nak dapat baby eh.. Hehehe..

Entry Terbaru : Topup Dan Pek Sim Baru Naik Harga

::NureeN:: said...

x sabar menunggu saatnya kan ;)

ummiaqeef said...

barut baby? semoga dipermudahkan segala urusan ye.. syoknye!!

mamalieyna said...

weeei dh dekat tu, kena pastikan semua ready tau.standby la..tak lama dh tu,.,hee~ moga dipermudahkan semuanya k~ take care~

:.nick.: said...

HOH CAM DAH CUKUP JERK TU...AKU AMIK LIST KO LA PASNI UTK BELI BRG BABY AKU KANG HAHAH...JENIS MALAS NK PK BYK AKU LA TU HAHAH

LiErOSe~QiEmi said...

weh, anak ko ni nak kuar dulu dari anak aku ke manja???? hihihhihi... tentiba kita deliver hari yg sama.. best2.. hihihhihi