Friday, October 7, 2011

Benda Free Kat KG. ... Kat Sini Berharga

memandangkan aku akan berpantang kat cni 
dok plak kat bandar mmg susah nk mencari daun² kayu yg utk buat mandi lepas bersalin terpaksa la aku beli mandian rempah segera ni 

Mandian Rempah Herba Tradisional RM 25
mak aih mahai jugak daun² kayu ni 
klu kat kg. rasa nye keliling rumah ade 

boleh guna sampai 7 kali rebus @ sampai hilang bau 


daun² yang aku tgk ada ...yg aku kenal la 
daun pandan, daun inai, serai wangi, daun kunyit, dll aku tak kenai

aturan guna :rebus dgn 20 liter air & guna selepas selesai berurut
maknanye tukang urut kena urut kite yg tak mandi la ni ek... hihi




Note : CM ni ke yg ko beli tu .....tinggal 1-2 mende je lagi nk selesai utk bersalin ni

8 comments:

~aSHa~ said...

wah skrg ni seme mende dah ada di kedai....dulu kena cari kat hutan...ehehehhee

♥cikmOt♥ said...

haah, yang ni lah yang aku beli...kalu ko up dulu citer ni, aku cilok gambar dari blog ko jek...hehehe...mahal kan..sabo jelah....

eima said...

@♥cikmOt♥

seyes mmg mahai ... sbb tak dak je kat cni aku pulun beli jugak mls nk ssh kan MIL aku pi cari² lagi nanti

eima said...

@~aSHa~

mende dlm hutan pun dah kuar kat bandar dah skrg nih ..moden sungguh

syawalsimpsons said...

tak lama lagi ni..insyallah settle la pasni...

syariza09 said...

skrg smua ada, janji pulus pon kena ada

anamizu said...

wahh RM25 eh kak?
kalo kat kampung maen kutip je kot kan? hehe




luv,
cik ana :)

wahida said...

mak aiii, mahalnya...huhu...mana nak dpt ni...