Wednesday, January 4, 2012

Journey : Alisha in Trainning II

aku baru je sampai kat rumah 
baru lepas hantar alisha kat taska
supaya adek boleh biasakan diri dengan keadaan baru bila mama tak de disamping 


aku tersangat sedih ni 
sgt sedih bila adek tak de ngan aku 
cam ne la aku nk keja 2,3 hari je lagi ni 

sebenarnya ni pun trainning untuk aku jugak 
berpisah ngan adek 

cam ne la keadaan adek karang 
dah la die tak brape nk lagi susu botol 
jgn la die meragam sudah

aku harap cam ne die kat rumah cam tu la die kat taska 
jd budak baik ...tak mo nangis2 




aku sgt sedih bila aslisha pandang aku tak lepas
bila aku bg die kat mek pastu bgn utk keluar

ape la yg alisha pikirkan 
mama tinggal kan aku ke 


Nur Alisha Maisara sila jg diri sendiri ye 
jgn nangis2, jgn muntah2, minum susu botol tau 
jgn ngade2 tak nk minum pengasuh mu byk lg budak yg die nk jg 
kompom mu nangis lapar je sepanjang hari klu still nk refuses 
bkn nye mama ade nk pujuk2 adek tau...






Note: jap lagi nk jumpe CM aka k.izan

12 comments:

Shinnaz Ahmad Rasid said...

"alisha okey lah mama...mama je tau..risaukan sgttt...balik kang ambil alisha ya...muah!"

aku rasa Alisha cakap camni tauuu..haha

MRS. K said...

lebat dah rambut die.. ko tak botakkan eh

ch@ said...

insyaALLAH tak apa-apa tu.
bila dgn org lain, aku doakan dia nak minum guna botol.
bila dgn mak, mestila dia pilih breast mama. hehehe.

LiErOSe~QiEmi said...

jgn risau la manje.. aku mula2 risau gak bila eqal wat perangai.. tp 1 mgu je.. lepas tu dia akan ok sendiri...

@e_da said...

alahai pandangan mata dia yg wat tak sampai hati nak tinggal tu kan

♥cikmOt♥ said...

kita jumpa minggu depan ye...heheh

~aSHa~ said...

begitu la perasaan kan apabila sudah cukup masa utk kita kembali bekerja

ummiaqeef said...

alahai, alisha good girl la mama! hehehe

.::Lynn::. said...

alisha ok la mama....

♥mama eza♥ said...

dun worry alisha ramai kawan kat situ..hehehe..wah glemer kak mek yek...

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

tangkap sayu plak baca entry eima ni, memang sedeykan biler di kenangkan rasa cam nak berhenti keje pun ada, tapi hidup perlu diteruskan untuk kerja mencari rezeki untuk anak2...be strong k eima

eima said...

Tq pd yg bg nasihat kat aku..alisha dah ready nk pegi skool ni.. dlm kul 9 aku gerak utk tranning hari kedua plak.