Friday, February 10, 2012

Hati² Beli Kain Batik Bersalib

waktu dalam pantang ari tu baru aku prasan yg kain batik yg aku dok pakai tu ade tanda salib
astafirullahal'azim cam ne le aku leh tak prasan waktu beli tu
dah la kain batik tu aku beli ngan pakai sejak bersalinkan Fahim
bila dalam pantang adek baru aku prasan 
dah 3 tahun lebih tu

waktu tu aku boring kot tu pasal aku dok belek² kain batik yg aku sedang pakai 

kain batik ni aku beli kat pasaraya terkenal ngan harga murah di PUTRAJAYA dimonopoli oleh org melayu 

pandai sunggauh si kafir mengkaburi mata muslim dengan corak², bila diteliti baru prasan klu tak nampak cam tanda X je 

subhanallah 

ape yg aku ptt buat ngan kain batik tu 
a) bakar 
b) buang je dlm tong sampah
c) carik² kan ngan gunting





Note: lepas ni kena berhati² waktu nk membeli ape sahaja 

15 comments:

♥mama eza♥ said...

kadang2 xperasan kan...tp kalo aku, aku carik2 pakai gunting pastu buang terus..

ummiaqeef said...

ish, kena berhati2 pasni..

Masya said...

NAUZUBILLAH.. MINTAK DIJAUHKAN...

Qhaifa Nur said...

kadang- kadang kita terlepas pandang...

maszmadi said...

erm, banyak lak tu salib nyer yer, kalu x, bleh gunting buang tanda salib tu n lebih tu buat alas meja ker, alas periuk ker.. kan

MaryaYusof said...

Salam,

Dulu pernah dgr seorg ustaz bg ceramah ttg gambar yg meyerupai salib ni... Dia bgtau tak mengapa klau pakai kerana ia kdgkala kebetulan sama seperti tanda salib... yg penting jgn rs was2 & bimbang sehingga boleh merosakkan akidah...Tapi klau tak yakin elok buang je :)

deelira@deeliraz said...

terpulang la pada ko manje. aku pernah up kes pasal sejadah aku ada gambar cam kuil dgn ada monyet bertenggek kat kubah.kat fb kut.. skrg aku pakai sejadah tu wat alas gosok baju je. pendapat maryaYusof tu blh diambil kira tp pokok pangkalnye terpulang pada ko jgk la.

LiErOSe~QiEmi said...

ermnn.. kerap kan.. klu beli something, biasanya ada corak yang seakan2 salib... selalu sgt dah terjumpa menda ni...

♥cikmOt♥ said...

memang terangan gambar salib weii...bakar jelah....simpan wat per salib lam rumah...tak pun buang lam tong sampah...nanti orang amik sampah datang amik sampah...hehehe...

::NureeN:: said...

mmg kena amati betol2 kan klau x mmg x perasan.. aduyaiii

wahida said...

eh, ye lah...betul tu mmg salib tu...Astaghfirullah...

bakor je nok...

aanie said...

memang dah byk kes camni kan?
kalo nak beli yg corak2 memang kena amati betul2 coraknya....

Nad @ MamaZakwan said...

mula2 mmg cm taknampak
tapi dh dibulatkan baru perasan
pasni kene lebih berhati2
pengajran juga buat kita sume

rasp said...

Astagfirullahallazziimmm...
mmg kena hati2 skarang nie....

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

kalo beli tu kadang nak yang cantik then tak perasan kan, dulu hot isu pasal sejadah berlambang salib...