Monday, March 5, 2012

Genting View, Genting Highlands Blackout 2 kali



hari sabtu lepas 3 dan 4 March 2012
sesaja mengabiskan masa lapang ngan berBBQ

so aku booking la 1 buah Rumah 3 bilik 
Meranti di Genting View Resort
dalam hutan 
mmg tetiap tahun klau pegi genting slalu dok cni je 
serius maintenance tak bagus langsung skrg ni 
memula aku booked dah ckp nk meranti rumah bawah yg ade tanah 
die p bagi tingkap 6
amukkan SIL aku dah kat konter (aku lmbt ckit sbb enpanjang balik keja kul 3pm SIL aku check in dulu)

bila malam menjelang time tgh sedap² tgk berita tetiba lampu terpadam lektrik plak takdak
kali pertama dlm 8.20 pm almost 10 minit
kali ke2 8.40pm lebih almost 15 minit
dah la dlm rumah tu mostly adalah org TNB 
mmg cam² bunyi yg kuar 

anak² tak yah cakap la ... merengek bagai 

FIL aku byk kali dah dok call service counter tanya pesal tak dak api ni

ye la kite bayar bknye free dok kat ctu 

bila kali ke2 blackout tu maintenance call suruh kurangkan penggunaan lektrik
dah tau gitu kenapa tak lakukan penyelenggaraan sebelum pelanggan menginap 
klu ade bg pampasan ke cut off   duit hotel ke tak pe gak 


Note : Pk byk kali lagi la nk dok lagi tak kat ctu ....


8 comments:

cheqna said...

ntah..kita bayar kan..
buatla penyelenggaraan..skang sape yang rugi

MRS. K said...

bukan ade umah tnb ke kat genting wei?

deelira@deeliraz said...

spoil kan percutian je

eima said...

@MRS. K

ade ke ...tah la... aku pun tatau ... tah family in law aku ni mls nk book ... hahaha slalu PD je diorg terjah tu ....

ch@ said...

habis tu, jadi ke tak bbq nya? isk, spoil mood bercuti sungguh. aku mmg jarang pergi bercuti booking2 ni, stail mama papa aku ikut dan dorang je.

nuyui a.k.a miss YUI said...

alahai..cian..

maszmadi said...

owh, kita plak kena kurangkan penggunaan elektrik yerk.. bukan kita dah bayar ker utk sume servis kat ctu.. huhu nak kena blacklist nieh..

LiErOSe~QiEmi said...

mcm2 bunyi tu, bunyi seram ke bunyi bising orang marah sbb takde letrik?