Thursday, March 1, 2012

Klinik Pilihan utk Anak² Anda

jika anak² kite sakit dan memerlukan rawatan perubatan 
dimana korg mendapatkan rawatan ?

  • sama ada di klinik swasta
  • klinik pakar kanak² 
  • klinik kerajaan
  • beli ubat kat farmasi (anak doktor ok kot kan NiniD)


pilihan aku adalah di Klinik Pakar Kanak² 
sbb kat ctu dah boleh jimat duit dah

kenapa aku ckp jimat duit sedangkan semua org tau klu nama nye pakar consultant fee pun dah mahal kan...
jawapan aku senang iaitu sbb dah byk kali jd kat aku bila bw pi kerajaan ke klinik swasta ke bila penyakit anak kite tak sembuh² kite terpaksa pegi ke pakar jugak akhirnya
maknanya 2 kali kite perlu spend duit. better terus ke pakar  sekali je labur duit.lebih menjimatkan.

selain dari menjimatkan duit ia jugak menjimat masa serta jumlah dadah yg masuk tubuh anak anda berkurangan.

cuba bygkan brape jenis ubat masuk dlm tubuh anak anda bila ke klinik berbeza 2 kali ??
MO bg ubat lain bila pi jumpa Pediatrician ubat lain plak die bagi

semua org tau yg tubuh baby dan kanak² tidak elok menerima pelbagai bahan kimia 
kerana Fungsi hati & buah pinggang masih belum matang

tp bila penyakit yg memerlukan aku ke klinik kerajaan aku akan pergi 
cth : bla disuspect denggi @ yg memerlukan ujian makmal

bknnya aku sombong tp kemudahan klinik kerajaan tu better aku jimatkan utk kemudahan pada golongan yg lebih memerlukan.


ini cuma la pendapat aku 
jika ada salah sila tegur ... terutamanya isteri tuan doktor tu dan Mrs. K 



Note : sakit tekak la plak ....lupa nk amik lozenge pg tadi

tp klu anak kemaruk nk pi klinik pastu demam tak demam aku layankan p kerajaan
fahim la rajin benor nk pi klinik p.9 die ingat tu tmpt hiburan ke hape ......

20 comments:

♥mama eza♥ said...

aku pon suke pegi pakar kanak2..at least kiter puas ati wpon berbayar...
pe salahnyer berabis sikit utk kesihatan anak2 kan..aku dah serik pegi klinik kerajaan n swasta duk ulang alik mase tasha tuh, last2 kene admit jumpe terus pakar kanak2 baru dapat detect...

deelira@deeliraz said...

ada benarnya kata ko ni

syawalsimpsons said...

mmmmm....mmg bonar kata2 ko tu...mmmm...

Shinnaz Ahmad Rasid said...

depends on family how manage their financial.

Sometime worth and sometime tidak ;)

Kat kerajaan ni servis je lembap. Doctor and ubat sama je.

Rajinnya Fahim pergi Klinik! Hahaha. Ada apa la tuh kat klinik tu kan?

eima said...

@Shinnaz Ahmad Rasid

tu pasal aku mention tu .. lebih baik bagi kat golongan yg lebih memerlukan....fahim tu tatau la nape .. suka sgt pi klinik tu ... ade palyground tu kot

MRS. K said...

aku sokong cakap shinnaz!

tengok kemampuan masing² la.. klinik swasta n klinik gomen aku rasa ubat die sama jek..

klinik pakar aku penah pegi klinik wong tu je. itu pon masa hadif cirit birit sampai kena tuka susu soya.

tapi kalau demam biasa2 ni aku gi klinik gomen jer.. aku guna kemudahan sebagai kakitangan awam! yeah!!!

dan aku bangga jadi orang gomen kot sebab masa mak aku sakit kat HKL, operation/ubat/katil semua tak kena caj!

Alhamdulillah, bersyukur apa yang ado!

Nini D.. said...

aku agak dah...mesti nak ngusik aku nih...kikiki

beli ubat kat farmasi boleh sajor tapi make sure dpt ubat yang btol tau dari pandangan sudut sisi kiri,kanan seorang doktor :) kikiki

Nad @ MamaZakwan said...

heemmmmmm....
papazakwan prefer bawak anak2 nye pi homopati jek
dulu kini dan mungkin akan dtg..
sbb takde bahan kimia
walaupun nak kasik baik tu lambat sket..tp alhamdulillah tak penah la lambat bebeno...
bebudak pun senang nak makan ubat..sbb tak pahit huhu!

Nad @ MamaZakwan said...

owh ye..
ni pandangan saya kalu anak2 demam biase2..
tp kalu truk sesangat mmg bawak pi pakar kanak2

rasp said...

ini adalah saya...
jgn tiru macam saya ;)

masa anak2 i baby till 3 tahun...
i gi klinik paed...
dah besar, gi clinic swasta biasa...
syukur lah takat ni my kids ok gitu...
tapi utk immunisation...
i settlekan sampai habis dgn paed dorang....

mamalieyna said...

herm..dr dl suka no pergi swasta je, (dkt dgn umah..hee~) tp klinik yg sama biasanya.. sbb paed sini, tak nmpk bayang la..mgkn jauh2 sket dr sini ada la..tp sbb dh biasa pergi swasta kan..~ tp takpe bleh claim =P

eima said...

@MRS. K

kes berat mmg wajar pi spital gomen la dear aku ckp kes kecik2 je la ..aku pun bangga jd warga gomen my dear ...sbb anak2 aku pegi swasta ngan gomen tak jalan ... 2-3 kali ulang alik slalunye ....

dah dah jgn melatah ye ....

.::Lynn::. said...

Alhamdullilah anak² aku jarang sakit berkat susu ibu selama 2 tahun...

tapi aku mmg gi klinik gov. sebab panel aku laki bini gov... hihihi

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

ikut penyakit jugak

selalunya kalau anak demam, batuk selsema mmg g klinik swasta..sbb senang..

check-up bulanan anak mmg buat di hospital kerajaan.

kalau penyakit yg mmg memerlukan rawatan pakar mmg patut pun terus jumpa pakar kanak2 jerk..

::NureeN:: said...

nureen tgk jgk.. klau teruk mmg g swasta jumpa pakar terus.. klau stakat demam biasa bg dlu ubat yg ada hehehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

p/s: kak, nak send kat fb ke gmbr cntoh yg bleh lau nak wat headbnd tu?? t gtau sy ea

LiErOSe~QiEmi said...

aku g klinik panel laki aku je hahah swasta la wei.. kajaan lambat aaa tapi pakar kanak2 mmg wajib kena jumpa tuk Eqal ni, tak leh lari.. HTAR huuhu

Papa Mifz said...

biaso papa mifz bawak pergi klinik berhampiran rumah jer..alhamdulillah habis makan ubat biaso nyer terus elok...

Imaan09 said...

setujuuuuuuu entry ni!

ch@ said...

aku tak pernah pun pergi pakar kanak-kanak eima. paling2 aku pergi swasta depan rumah aku, dgr doktor tu nasihat macam-macam. selebihnya aku search internet. alhamdulillah setakat ni, anak-anak aku belum lagi kena demam teruk2. oni, aku bg mkn vitamin, aie aku bg breast je. esok2 aku tak tau la, mungkin ke pakar juga.