Thursday, May 17, 2012

Jalan² ke PD

memandangkan aku baru naik kerja hari selepas 2 hari el disebabkan menjaga dak kenit alisha yg muntah² cirit birit 
sebenarnya alisha tak de muntah & cirit birit yang teruk pun sikit² je 
cuma aku sebagai ibu ... risau tu lebih 
klu cirit tu masih lagi boleh aku buat² rasa tk risau 
tp klu muntah aku sgt risau .... takut la ngan risiko tersedak & lemas 
ngan rela hati mama el je ....
<><><><><><><><><><><><><><><><><><>

disebabkan aku tak de cite nk cite aku cite je la weekend aku yg lepas ....
kitorg jalan² ke PD, dh lama tk pi PD rasanye setahun ade kot
jalan² ke namanye ni .... check in kondo pastu esok tghari gegas balik rumah, pi PD semata tido je


dalam kul 3.30pm lepas enPanjang balik dari kerja 
kitorg gerak ke PD ikut jalan lama lalu ikut sepang - lukut - PD
alasannya sbb mls nk lalu PLUS konpem jem 

sampai PD lebih kurang dlm 45 minit 
lepak depan pasar mlm tgu Family SIL ngan MIL 
yang tah kat mana tah diorg ... punya la lama 
dlm 6.30 pm br diorg sampai terus check in kat Kondo TNB
sesi petang tu anak² buah dah turun mandi pool tp Fahim pesal tah mood takde
main pool tak nak, mkn xnak, minum susu tak nak semua perkara die tak nak 
asek nak dok dlm kondo tu je ...puas aku pujuk suruh jalan²

last² dah dekat maghrib so jgn harap la mak die nk bagi kuar dah .... 
tp mmg nampak la fahim tak brape happy .... moody semacam tp klu bab main ngan sepupu ok la lagi 
masih bermain 

esok pagi ahad tu 
puas jugak la aku nk pujuk die pi bfast kat Gazebo tu, RM 7 dewasa RM5 kanak²
mknan tak besh la ..... die mkn cococrunch & bubur je 
tu pun sikit, susu masih refuses lagi 

pujuk turun ke bwh main pool ngan laut pun die tak mau 
pelik sungguh kelakuan die ari tu .....
lepas dipujuk² 

still refuses mandi pool ..moody puting tak mo tanggal





alisha ngan sepupu die 
si adek je tak wat perangai, elok je .... menangis pun tak ... 
meragam lagi la...



Note : Fahim dah xrefuse susu lagi ... tatau pe tak kena ngan mood die 2-3 hari tu .....

11 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

sonok si kecik tu ea..jln2..

MRS. K said...

untung la pegi pd.. heehhe

♥cikmOt♥ said...

hurmm...dia takmo susu...try menda lain la...asalkan kalsium jugak...

syawalsimpsons said...

alahai cian la si fahim ni..berani pulok la alisha tu kat dalam pool tu...kikiki

bunga_rose said...

ermn... sama cam anak sedara aku.. sampai umur 2 tahun je minum susu, pastu tak mau dah.. natijahnye kurus je orangnye.. tapi sebab dia bukan je susu takmo, makan pun memilih..

ikot cam kak izan komen tu la, try bagi menda lain, asalkn nutrisi dia sama cam susu

eima said...

@MRS. K

dlm semenanjung la je mampu K ...huhu

.::Lynn::. said...

bestnya mandi pool...

Cik Anita said...

lama dah tak g PD! Last 2008. Ishkk.. Biasa lah kan, bila dah jadi emak ni, papehal semua anak dulu.. Bila anak tak happy mama dia lagi tak happy! hee

cheqna said...

budak2 dan pool mmg x dapat dipisahkan =)

Nad @ MamaZakwanNayli said...

mane2 pun tkpe,janji hepi dsamping famili tersayang...
nape ek fahim tu..?
ada tnye die tak de nak apa?
ksian gak kalu tetibe jek berubah camni
tp since skrg dah ok..tkde ape perlu dirisaukan sgt le kot, uhhuhu!

deelira@deeliraz said...

apa la agaknye yang bermain di minda fahim yek