Friday, May 11, 2012

Kesian Diorg Lapar ...

aku ade beli pyjamas kat fahim 2-3 minggu lepas 
tp fahim plak tak muat even dah beli size 5 years 
kaki panjang sugghuh itu budak so terpaksa la maknye menukar 

td waktu lunch hour tu keluar nk jualan niat nk menukar bj tu la
bubuh bj dlm plastik bag ...tetiba waktu lalu depan 2 ekor kucen ni 
beria diorg dok berkejar dtg kat aku sambil dok jerit²
serius mmg aku terkejut + cuak ckit la td 
ye la dah lama kan aku tak bela kucing so tak dak pengalaman dah dlm ingatan ni kucen lapor kejar tuannye 

rasanye org yg slalu bg mkn tu bubuh mknan dlm plastik kot 
tu pasal beria kejar aku tu .... aku siap berjanji suruh diorg tgu aku pi beli nasi
kawan aku kate aku gile ckp ngan kucen

so td belikan la diorg sebungkus nasi + seekor ikan goreng 
cukup kot diorg ber2 tu mkn 
kesian sgt lapo bebenor ...tak menyabar aku nk gaulkan ikan ngan nasi tadi dok jerit² sambil mai pusing keliling aku
bila aku dah hidangkan semua pakat malu² takut²
nk amik gambo pun malu² siap larik²

ni jantan

ni betina


dedua ni dok sesama, laki bini kot
saja letak mknan diorg jauh² tak dak la berebut

rasanye hari ni org yg slalu bg diorg mkn tak dak ... sbb hari ni tak nampak pun plastik berisi nasi 
sesekali banjer diorg time org yg slalu bg diorg mkn tak dak pe salahnya kan 


Note : harap² cukup la nasi tadi ...aku amik 2 senduk je...

10 comments:

♥cikmOt♥ said...

moga murah rezeki ko lepas ni...

Salmiza said...

alhamdulillah...murah rezeki awak lepas ni..:)

Salmiza said...

alhamdulillah...murah rezeki awak lepas ni..:)

Cik Anita said...

wahhh, kau sangat baik sis belikan makanan tuk kucing tu.aku mungkin tak begitu.. huhu. semoga kau dimurahkan rezeki. Amin..

.::Lynn::. said...

binatang kesayangan nabi... alhamdullilah

PUANSTOBERI said...

Mmg bagus sesgt.. tambahan pula di hari Jumaat ni kan.. :)

Nad @ MamaZakwan said...

baguihnya hang ni eima!
moga dimurahkan rezki...

hepi wiken eima!

Nini D.. said...

insyaAllah cukup..berkat!

Papa Mifz said...

alhamdulillah...murah rezeki kucing2 tuh...:)

bunga_rose said...

baiknye ko manje... tabik laaaa