Monday, May 14, 2012

Putrajaya Bukan Lagi Bandar Selamat ?

dulu waktu aku mula² bermastautin di putrajaya ni 
mmg akan slalu dengar "PUTRAJAYA BANDAR SELAMAT"
bandar paling byk CCTV 
konsep rumah tak berpagar
traffic light byk
rondaan berperingkat dr PDRM 

dulu mungkin kita hanya akan dengar dan baca dlm akhbar mengenai kes pecah rumah setiap kali musim perayaan, penghuni keluar bekerja, dan hari cuti
selalunya kes paling femes adalah pecah rumah, kes kecil² ada la jugak yg aku tau cth : kes curi kasut kawasan rumah apartment, kes curi motor & kereta
bagi aku kes cam tu kes biasa yang dimana pun akan berlaku tp bila aku ada terbaca di dalam Surat Khabar Bertita Harian 27 April 2012 ms 13

Pembantu Tadbir Ditendang Peragut 
berita ni buat aku gusar dan memikirkan sudah berani org baca lahanat² meragut di putrajaya 
sudah tidak takut ke diorg tu kat CCTV ?? trafik light yg byk menyusahkan proses nk larikan diri & polis yg sentiasa meronda tu


risau ngan kes jenayah yang semakin menjadi²


Note : kami sekeluarga sentiasa amalkan amalan keselematan bila berada di luar rumah contohnya bila berada dlm kereta yg berhenti ...wlupun kadang sesuatu perkara yg terjadi adalah dugaan dr Allah

16 comments:

syawalsimpsons said...

kat mana2 semua tak selamat kan...semalam baru je mak aku dok cakap ngan aku....dier riso ddk kat KL tu macam2 org tak macam dolu....tapi tak putrajaya...putrajay selamat...tenang jaa...alahai mak aku tu punyer ayat..macam gaya tak penah ddk KL je sebelom ni..mmmm

MRS. K said...

ni member aku kat sprm!

mizzkechique said...

bahaya ni tak mengira tmpt.. even dlm masjid pun blh berlaku kecelakaan.. berjaga² la sentiasa..

@e_da said...

jenayah sudah berada di mana2... manusia semakin kejam!

.::Lynn::. said...

3 minggu lepas aku ngan mrs.k jumpa org hampir nak kena pukau kat depan pejabat Pos Laju Presint 3

eima said...

@MRS. K

glemer member ko kan ... masuk paper...

eima said...

@.::Lynn::.

bis tu korg wat pe ???

eima said...

@syawalsimpsons

KL standard la bandar pesat.....org jahat mmg byk ...tu pasal aku tak suka gi kl

bunga_rose said...

mcm aku ckp, jenayah tak kira miskin or kaya, dapat rm10 pun dah cukup tuk diorang.. kawasan perumahan aku yg kira kategori biasa pun byk kali kes nk pecah rumah.. ermnn sama2 la kita berdoa jgn ada kejadian buruk jadi kat kita semua

.:Mama Dhia:. said...

yg penting kite kene jage keselamatan kite & family..lelebih anak..jgn sesekali terlepas pandang kalo berada di luar umah..

nuyui a.k.a miss YUI said...

kat mana2 ada shj risikonya kan kak..

LYAfrina said...

sekarang..kat mana2 pon x selamat..kna sntiasa berhati-hati.... jenayah sekarang makin bleluasa

cheqna said...

kengkadang rasa malaysia cam dah tak selamat

amiey lee said...

sekarang mana2 pun tak selamat kan...mcm2 kes

Qhaifa Nur said...

orang macam ni di mana-mana ada...
moga kita semua berhati-hati...

.::Lynn::. said...

orang tu xjd kena pukau sebab kita org sibuk melihat... hahahhaa