Thursday, May 31, 2012

Teknik nk buat jemput² bulat²

aku boleh dikatakan mmg  fail klu bab nk buat jemput² bulat
guna tgn penah guna ... guna sudu pun penah cuma senduk belum lagi 

nk buat jemput yg lembut gebu sedap masuk mulut pun kadang tu fail ikut piawai aku 
mesti aku kena bubuh soda bikarbonat br lembut 
klu main adun ngan air suam, bubuh bawang, bubuh kentang ke telur ke 
ttp tak lembut & berongga dlm 

tp slalu je dengki tgk org tua² buat
cantek je ...comey² bulat²

_________________________________________________

nak senang beli je Tepung Cucur Bawang Cap Adabi
konfem menjadi jemput² yg bulat² tanpa bersusah payah nk guna tgn guna sudu pun boleh






Tips: sukatan harus ikut..



Note :lemau sungguh hari ni

10 comments:

~aSHa~ said...

k.sha kalo beli tepung ni sure tambah tepung biasa dlm 3 sudu....

MRS. K said...

jarang jarang jarang aku buat cucur..

Sidratul Muntaha said...

klu buat cucur udang,aku selalu guna senduk bulat besi..
aku bubuh minyak panas lps tu baru masukkan adunan cucur udang tu
klu cucur lain aku guna ice cream scoop
hohohh...
terbaek!!
cer ko beli and try..
comfirm jdi.
tidak perlu risau lagi!

nuyui a.k.a miss YUI said...

haha..mmg btol tu kak..

syariza09 said...

pakai skop aiskrim pon ok leh bolat2

lovelywa said...

owh sy ada tipsnye..tu pun baru gak belaja..muahaha..caranye pkai tepung naik sendiri..komfem berongga isi dlm..n skang nk buat cucur mmg pkai tepung mahal je laa..klau kai tepung biase, mmg cucur jd kecut jelaa..

wahida said...

aku pun tak reti nak buat bulat2 comel tu...hentam je janji sedap...haha...

azizah :) said...

selalu mak yg buat.. mmg bulat2.. hehe jijah buat mmg tak jadi.. tapi hentam je la.. haha

Misz Mieza said...

Kadang2 buat jadi, kadang2 tak jadi.. Tapi banyak yang tak jadi dari yang jadi.. Ngahahaha!

leyzajamil said...

betullah, sy klu guna jemput2 instant nih sng nak membulat, tak mcm adunan yg sy bt sndiri, herot berot jadinya hehehe.. heran gak..

nak ucap slmt bercutiii..
http://www.1001impianhidup.com/2012/06/besok-cutiiiii-horeyyyy.html