Wednesday, June 13, 2012

Abang & Adek ::tiada erti tanpa kamu berdua::

di mana ada abg di ctu ada alisha
aku pun tatau la ape yg besh sgt abg die tu 
bknnye slalu pun abg die ajak die main 
sesekali je die ba ba cak adek tu 

wlu pun abg dok gelak tgk kartun kat 616, alisha kemain selak ketawa 
ingat abg dok buat lawak ngan die 
prasan betui dak kenit sorg tu 

alisha jenis bgn awal pagi ... tak kira la hari minggu pun die mesti bgn kul 6.30 am
mama tido² ayam sampai kul 8 am sbb nk awasi pergerakan kenit yg suka pi merayap merata² tu
dlm tak sedar die melangkah bdn mama golek² kat abg

pagi² b4 nk siap pi kerja, die dulu bgn 
selak bj abg tarik² rambut
nasib baik la abg ni jenis lembut syg adek 
tak penah nk marah, nk jentik, nak pukul lagi la 
merelakan dan meredhokan je 
cuma sesekali mintak tolong mama 


2 bradek yg slalu buat hati mama cair 
contohnya bila celik mata pagi² dipaparkan keadan gini



adek yg takleh xde abg 
minggu lepas kan abg ikut nenek ...mmg alisha tercari² abg & abah 
naik pening mama nk tidokan budak kenit ni 

sanggup panjat sofa semata² nk kacau abg main games 
laju je die panjat lepas tu pastu mengesot atas sofa 
ke laptop .... budak ni mmg slalu berebut ngan abg HP ngan Laptop cam pandai je main kununnya, sebenarnya nk jilat² je mende alah tu 

hopefully fahim akan senantiasa menjadi abg yg baik cam skrg ni 
tak mo pukul² ngan sakat adek teruk² ye 
sayang kamu ber2 sgt²



Note : abg manja ngan mama, adek manja ngan abah

17 comments:

♥cikmOt♥ said...

hehehe...kantoi ko tido depan tibi...lalala

eima said...

@♥cikmOt♥

hari minggu je kak ... mama nk layan TV lama2 ...kikiki

bunga_rose said...

bgs fahim... klu kimi lagi ditolak adik dia ader la.. mementang adik lelaki, selalu ajk wrestling

syawalsimpsons said...

kikiki..cumilll ja si adek menyelit kat abg,...

nuyui a.k.a miss YUI said...

beselah tu kak..adik brdik..hihi.

ieda said...

yelah budak2 nie , kalau dah biasa dengan abang dan kakak , bila mereka x ada memang mereka akan rindukan sesama mereka ..
sian lak kan ;)

Deq's Qienz said...

aloloo..so sweet, saling melengkapi :)

Nad @ MamaZN said...

sama la kite pun..

zakwan manja ngan mamanye...nayli plak ngan papa

eima said...

@Deq's Qienz

kite tak leh masuk blog awak la... web filter ....huhu salam kenai

MRS. K said...

lena betui si abang

LYAfrina said...

heheh..comel btl 2 beradik ni... 2 beradik y melengkapi kehidupan

TeacherAzimah said...

Sonok tgk anak2 membesar dpn mata mcm ni kan izma.. Masa yg pasti xkan blh berulang :-)

mamalieyna said...

comel~

nak jugak merasa ada anak gegel..hee~

azizah :) said...

alahai cumelnya kak bila anak sepasang ni kan.. macam2 kerenah..sweet je..

Misz Mieza said...

Baiknya abang fahim.. Adik manjanya ngan abang dia.. =)

mama aleen said...

sama la anak kita.. si adik pun sibuk berebut macam pandai main je.. tak dapat nangis..

ch@ said...

hahahaa comel betul. mcm dah besar sangat je anak dara ko tu. abg pun layankan je la. kalau auni tu, mau dah amuk adik kacau dia punya kerja.