Friday, June 22, 2012

Apa Yang Aku Suka Dalam Nasi Kerabu

pagi ni bfast nasi kerabu 
bila dah jatuh cinta dengan nasi kerabu yg aku dok kate pelik dulu
asek la dok nk mkn je 
ape yang aku suka dlm nasi kerabu 
mesti la TELUR MASIN
ni la lauk fav aku 
jarang sgt aku mkn nasi kerabu lauk lain melainkan yg mmg dah bungkus siap berlauk 
wlupun nampak cam tak cukup lauk tp ia sedap bg aku 
nikmat tu lebih .....

aku suka sgt ngan ulaman, budu ngan sambal
 aku tak brape suka  kuah budu yg dimasak tu 

jom mkn dulu .....



Note : mknan pantai timur ni byk yg dah jd mkn fav aku .....

21 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

suka cabai tu..apa namanya..solok kot..huhu.

♥cikmOt♥ said...

rindu nasi kerabu yang mak buat...hurm

syawalsimpsons said...

mana rembat ni...kesihatan kaaa

Fida Ghazi said...

kan..sedap kan nasi kerabu? aku pun suka..mkn dgn ulam2.. ada telo masin, daging salai..wahhh..teringin jugek la.. padahal baru last week makan habis sebungkus besar!

Nad @ MamaZN said...

penah try nk makan, tp tak kene dgn tekak, huhu!
nak2, nasik dier kaler biru =p

::NureeN:: said...

sedapkan nasi kerabu, slh satu fvret nureen gak tp wat masa la pas pantang x mkn lg sbb sayur2 dia ada yg nureen x leh mkn lg.. huhuu
tp nasi kerabu mak nureen buat paling mavelous hehehhe

Chekgu Azrine said...

may fav too..hehehe

monamie said...

T__T Kakmona suka nasi kerabu.. tapi takleh makan apa psal ntah! tiap kali makan mesti muntah.. sedihh.. hurm

ch@ said...

aku rasa ko dah update dulu cerita nasi kerabu ni. ahahaa. aku pun suka nasi kerabu. mmg besh. lauk daging atau ikan kering, waaaarrgghhh!

Qhaifa Nur said...

kalau beli mesti tak habis makan kena kongsi, mana tak nasinya banyak....

suka cili solok....

maszmadi said...

erm, x brape minat nasi kerabu nieh coz ada ulam2 tu.. huhu

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Suka gak makan nasi kerabu berbanding dgn nasi dagang..

*x sempat pun nak borak2, sempat berslm n past barang jerk td, anyway tq ek jd my 1st buyer :)

eima said...

@syawalsimpsons

kakak opis mmg niaga ni tp ade hari2 tertentu je tu pasal leh request nk lauk pe ... nasi brape byk ...kiki

eima said...

@Fida Ghazi

ko mmg harus kena mkn kak ... qayyum tu lapo tu

eima said...

@Nad @ MamaZN

nad dulu aku cam tu la .. tak suka sbb nasi warna biru tp bila dah rasa ...terus jatuh cinta sbb aku ni pencinta ulam & sayuran kot

eima said...

@::NureeN::

org kedah pandai mkn nasi kerabu gini ka ... aku dulu tak kenai pun dok belah sini br kenai pastu jatuh cinta ...heeeee

tp nasi ulam kedah ttp pojaan ...nk mkn kena tgu bulan posa je

eima said...

@monamie

pelik ...hehehe

eima said...

@Qhaifa Nur

klu ai kan ... siap request nasi byk .....tak cukup ... perut stoking

eima said...

@ch@

ari tu pasal lain ... ni pasal telur masin ...hahahaha kan kate jatuh cinta kena byk kali update la

eima said...

@maszmadi

ulam2 tu la buat aku jatuh cinta ... pencinta sayuran ngan ulaman ....

eima said...

@Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY

TQ sbb harga yg besh .....