Wednesday, June 13, 2012

Harus Ku Bawa Ke Mana Sahaja

mende yang slalu/wajib ada dlm diapers beg aku 
adalah ini 



ANTABAX  Hand Sanitizer Spray
Kill 99.9% Germ
dan yang paling penting ade cop halal JAKIM

bukan hanya boleh digunakan di tgn je tapi boleh jugak dispray di meja/kerusi/alat mainan & byk lagi tempat terutamanya tempat awam

aku amalkan ni sbb skrg ni byk sgt penyakit berjangkit dan paling risau adalah HFMD 
aku mula beli ni sejak Alisha didiagnosis HFMD ari tu sbnrnya allergic reaction
so mmg aku terpikir² dan tercari² ape yg sesuai nk kawal & mencegah

skrg ni kalau keluar ke tempat awam spt Shopping Complex, Tempat Games, Restoren dll 
mmg aku akan spray kat tgn aku, enPanjang, Fahim, Adek & tempat² yg diorg bakal pgg 
contohnya :



bukan ape aku risau penyakit berjangkit melalui sentuhan ni selagi boleh kawal aku kawal 
klu melalui agen lain iaitu udara/air/makanan tu kadang tu kita tak boleh ramal 

untuk kesihatan anak² aku terpaksa ligat berfikir utk elakkan diorg sakit dan aku terpaksa bercuti lagi 
MC aku tinggal 5 hari dari 15 hari
Cuti Tinggal 15 hari dari 33 hari 

dah brape hari aku bercuti untuk setengah tahun ni 
ade lagi setengah tahun lagi aku nk hadapi 



Note : hari ni aku bgn 6.15 am tp selesai kerja spt biasa dan keluar rumah seperti biasa TQ enPanjang sbb bantu aku hari ni ..kes tak kunci jam sblm tido

13 comments:

Nad @ MamaZN said...

setiap mak pasti nk yg terbaek utk anak2...

♥cikmOt♥ said...

sib baik cuti aku masih 30 hari lagi...
nah amiklah cuti aku ni...hehehe

syawalsimpsons said...

baguih tu untuk keselamatan...

MRS. K said...

bagus.. bagus.. pencegahan awal... dan ada cop JAKIM tu yang penting tu...

eima said...

@♥cikmOt♥

byk nye ... mana ko dpt ni kak .... mencik arrrr

rasp said...

prevention is better than cure....
bagus......
as mothers memang kalo leh kita nak yg terbaekkk utk anak2 kita kan...

wahida said...

bagus ko buat mcm ni...
mmg penyakit sekarang ni kita tak boleh nak agak...mana yg boleh kita cegah, kita cuba cegah...

sebagai mak, kita nak yg terbaik utk anak2 kita kan...

nuyui a.k.a miss YUI said...

bgus cara akk ni..sy pon nak la wat cmtu.

bunga_rose said...

cuti aku ada 21 hari lagi... mc pun baru amik 1hari tahun ni.. mmg cuti ni simpan untuk anak2 je kan.. takpela, berkorban tuk diorang, dah beso nanti baru la cuti ko tak terhabis tiap tahun gamaknye kan hihihih

Nini D.. said...

cuti aku takde limit..boleh ikut suka hati :D

maszmadi said...

mencagah lebih baik dari merawat kan... teringin jugak nak beli tapi bila dah dekat rak, teragak2 plak nak capai.. huhu

Cute Mum said...

bagusnya ko nie..
memang seorang ibu yang prihatin..
mencegah lebih baikkan..

azizah :) said...

bagus tu..mencegah lebih baik dr mengubati..jijah banyak stok hand spray ni.. tapi xlah bawak kemana2 macam akak..hehe simpan je.. ngehngehngeh