Friday, June 15, 2012

Misi Aku Menaikan Berat Alisha

smlm checkup Alisha utk umur 8 bulan 
sepatutnya 2 bulan sekali dah tp disebabkan alisha ada masalah dengan kurang berat badan
berat bulan lepas tak naik & berada di border line merah 
misi, doktor & pakar zat makanan nk observe 
tp appointment alisha dengan Pakar Zat Makanan kat Klinik P.9 tu lambat lagi bulan Julai 2012

disebabkan aku jugak risau ngan berat anak aku ni 
selepas dengar penerangan dari doktor bertugas dan bertanya pada Doktor klinik panel yg slalu aku pegi 
tambahkan masa mkn alisha mengikut kehendak dia

oleh itu, aku sediakan jadual hidangan alisha mengikut kesesuaian dan minat
dengan target untuk mendapat sedikit kenaikan berat


alhamdulillah misi & jadual ini berjaya naikkan berat alisha sebanyak 600gm
Berat Alisha Terkini adalah 6.2 kg
berada di border line kuning

aku akan masak 1 @ 2 jenis bubur setiap pagi mengikut tahap kerajinan & masa


antara² bubur² alisha yg sempat aku amik gambar



skrg ni alisha dalam proses mengenal makanan yg dilenyek
still refuses tp slow²




Note : org tua² pesan jgn ditegur berat anak kita....klu tegur nanti die tak nak mkn .....

6 comments:

MRS. K said...

chaiyokkkkkkkkkkkkkkkk mak alisha

wahida said...

aku doakan anak ko bertambah lagi berat bdn dia lepas ni...

aku tgk bubur alisha ni, aku lak yg berselera...eh?

LYAfrina said...

wah..lya doakan moga berjaya naikkan brt bdn alisha..siap ada jdual lagi..msti sukses ni..

asyapon problem brt bdn..tp msalahnya..dia ssh sgt nk mkn..smpai x thu nk buat camner.. mmg berat dia x normal la..terlalu ringan.. asyik bgntung pd susu j..kalo pksa mkn nasi..adalah 2-3 sudu..pastu stop.. risau sbnrnya.. tkut xde zat.

oo.. mgkin kbtulan kot kata org2 tua tu..aknya sbb slalu tgur asya ni kecik n cmm2..tu dia xnk mkn,

bunga_rose said...

beza la dgn eqal, dia tak suka sangat dah bubur2 ni... dia lagi suka makan makanan yang aku lenyek...

deelira@deeliraz said...

alisha minum susu apa manje?
utk tambah berat badan.. elok minum susu pediasure

ch@ said...

oih, cantik sungguh bubur alisha ni. warna warni gitu. weih! tumpang skali la alisha punya menu ni, aku dah blur nak buat bubur adli. aku dah stat lenyek ngn garfu je dak adli ni punya makanan.

cayok alisha.