Monday, June 18, 2012

Parent Tolong Kawal² Anak² Anda

cite ni lama la jugak dah 
dlm 2 bulan lebih kot dah kot 
tp still menimbulkan hangin aku jugak la bila terpandang

aku mkn mlm kat SOHO Sg. Merab 
tetiba ade la 1 meja ni 1 family suami, isteri & sorg anak dlm usia 2 tahun lebih 

parent budak tu, muka boleh tahan, kemas, cantek, tp hampeh 

anak die tersangat la berani
tersangat la penyebuk
tersangat la boleh tahan nakal
tersangat la pengacau
tersangat la tak dok diam

asek la usik² alisha 
tarik² tolak² buggy alisha 
korek² pipi, muka, mulut, mata ngan sumbat puting ke alisha
cuit sana cuit sini

mmg mengganggu ketenteraman aku sekeluarga nk mkn 
mana nk jg alisha lagi mana nk tgk² ape die buat kat alisha 
yang MAK PAK die rileks je mkn wat bodoh je ke anak die tgh dok mengacau org 
serius aku mmg tak suka ngan menyakitkan hati 

aku tak marahkan budak yg belum cukup akal tu tp MAK PAK yang lalai dan tak perihatin terhadap org lain serta anak sendiri 

bila aku bgn nk basuh tgn ... budak tu ngikut aku 
MAK PAK die masih buat tatau, aku saje tak de panggil² budak  tu 
buat tatau je, sbb nk tgk reaksi parent die 
diorg selamba je mkn lagi tanpa pikir keselamatan anak diorg, kata la ade org yg tak baik tarik anak die masuk keta ...terus hilang erti kata lain kena culik .....
dah la budak tu jenis tak takut ngan org main ikut je 

dah kenyang perut diorg, PAK budak tu dtg ajak anak die ke meja diorg 
sambil budak tu dok main tolak2 buggy alisha 
hati aku tak yah kata la ... muka manis tp hati dah cam taik dah 
sbb pikirkan aku ni melayu berbudi bahasa ...aku layan je senyum 

PAK die boleh amik budak tu ... tolak buggy alisha 
then aku tatau la cam ne die nk lock buggy tu ngan kaki die sampai PATAH lock tu 
ganas betul la gayanya 

sakitnya hati aku 
sekadar minta maaf dan blah ...
woi...woi ... takan maaf je ...tu dah rosak guane tu ..
tp itu semua dlm hati aku je .... tak terluah pun 
sbb enPanjang in a good mood mungkin, die ckp tak pe 
klu aku mau dah aku mintak ganti rugi...kang aku pandai2 kang enPanjang sound aku plak ....heeeee

tp pada ibu bapa yang lain, kawal lah anak² anda 
jgn biarkan diorg mengacau dan menyusahkan org lain
dan merosakkan mood mkn malam org 
lagi satu kawal la diorg ...kita tak kenal hati budi org rambut sama hitam.... tgk² penculik
dah rosakkan brg org sila la ganti 
zaman sekarang semuanya bernilai bkn free sekadar maaf tak mencukupi


wlupun buggy ni bkn la brand mahal² cuma SC 
tp aku beli RM200++ gak tau 
baru je beli sejak alisha ade .....time patah ni br guna dlm 2 bulan gitu 



Note : aku rasa budak yg hilang kena culik selain kes culik kerana wang adalah parent seperti ini.... mesti punya

15 comments:

MRS. K said...

alisha, mintak mama belikan buggy lain.. kaler pink. mama banyak duit tu.. ngehngeh

eima said...

@MRS. K

tak dak maknanye ....pakai sampai hancur ok .....hahahaha br je beli ...
stroller die pun warna kelabu ...kekeke mak minat kelabu kali ni ...buggy ni sama kaler

mrs.ecam said...

uhuhuhu klu kena kt aku pong aku hangin...klu stakat cuit2 ank kt n ckp "comelnyerrr" aku bleh terima lg tp ni siap korek2 mata pp ape sume...siap patahkn lock buggy alisha?? ishh sabooo jela...ank aku pong x reti diam tp aku mrh jek biarla dpn2 org pong...ank aku...aku tau peel derang...biarla kn...heeeeeeee

eima said...

@mrs.ecam

aku pun marah² fahim klu nyebuk kat org .. tp parent ni nk lepas kan tengkuk sendrik dulu ... dah kenyang bru nk cari anak ,... buat kite cam baby sitter anak die plak ....

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

nape x cepok je sekali muka budak tu.. hahaha... ni salah mak bapak tu la kan.. paham2 la.. ne wt bdh je pulak :)

bunga_rose said...

aku pun tak tau nak ckp aa parent cam tu.. anak aku dok jerit2 kat kedai makan pun aku dah marah, takut ganggu keselesaaan orang lain nak makan, ape lagi klu dia berani usik budak lain, mmg kena cubit la dgn aku..

patutnya diorang letak diri korang kat tempat ko, baru dia tau ape perasaan ko..haihhhh

syawalsimpsons said...

selengge punyer mak pak...aku pon kaloaku n akob dok makan...si syawal tak mo makan..nak main2 pon ...aku usha2 gak...kalo syawal dekat ngan meja org...aku bising gak...akob la org yang akan berlarik sana sini angkut si syawal..

Si Matatajam said...

Hampehnya org camtu. Tak prihatin langsung... Sabaq je la.. Salam perkenalan dari M

mamalieyna said...

haih...mmg merosakkan mood betul org cenggini..boleh pulak biarkan anak ngacau orang..pelik2x.. dia dh biasa camtu, tak rasa pape pulak eh..

sabou jerlah..huu~

Edy Zaidi said...

mak ayah kurang ajar, sbb tu anak macam tu...mmg xpatutu wujud kat dunia ni...

eima said...

@Edy Zaidi

mana butang like ni ... hehe
betui la edy ... diorg pk kan perut je ...

MizzTina said...

klu sy mmg dh naik angin n mnta gnti dh..

nuyui a.k.a miss YUI said...

alahai..mmg geram aje tu..

azizah :) said...

bahaya kalau budak xtakut org ni..senang nak culuk..makbapak pula buat selamba.. akalu hilang baru nak gigit jari..grr!

ch@ said...

aku cukup risau kalau anak aku jauh drpd meja aku, tak duduk diam. walaupun dia tidak ganggu orang lain, tapi mindset aku ni negatif je. biarlah dia tidak diam di meja tmpt aku duduk, nmpk dpn mata. tapi dpt jiran meja mcm tu, aku pun berhangin. mau mulut aku sound2. perli2.