Tuesday, June 5, 2012

Sesi menjaga anak2

Cuti dah semakin suntuk......
Mc dah nk habis.. ..
Hari ni aku masih lg amik cuti....
Jg 2 org budak yg tak sihat....

Aku tk kisah jika cuti aku habis tp aku risau yg diorg sakit lg cam ne nk cuti klu dah habis......
Cepat2 sembuh la anak2......


mulanya fahim demam... Aku ingat die yg akan teruk..
Rupenye......

Adek yg demam lebih dari abg.....
Suhu yg tiba2 40.2 2 mlm berturut2
mata yg bengkak sebelah...
Running nose yg teruk...hingus mengalir je...
Asek merengek sepanjang masa.....


Si abg lepas turun dr genting....
Singgah klinik panel kat batu caves...
Cam biasa aktiviti memaksa mkn ubat....
Sesi buat2 muntah depan atok, nenek, mak sedara fahim menyebabkan mak pak die kena marah sbb anak sakit sokmo...

Fahim pulak lg lama dok ctu lg lama die dok berlakon muntah sampai kering bdn..... Mmg memcabar minda & fizikal aku nk atasi bebelan karenah fahim.....


Cara terbaik ckp slow2 ajak enPanjang balik rumah......
Balik rumah fahim bleh tido rehat...org ramai2 die pun sama tak mo tdo.....
Balik rumah aku tanya die muntah betui ke buat2 muntah...."buat2 muntah"

fahim dah semakin sihat lepas sehari tp adek la yg tak brape ok lg....
Sian diorg kecik2 byk mkn ubat.....







posted from Bloggeroid

10 comments:

Nad @ MamaZN said...

dugaan ni eima
sabar la banyak2
buat anak2, moga cepat2 sembuh ye sayang...

diana said...

dengan tak dak rasa bersalah dia mengaku buat2 muntah,...
muahahahah

Deq's Qienz said...

sabaq yer akak..budak² sementara nk besar cmtuh la..smg cepat sembuh ya sayang :)

maszmadi said...

moga fahim n alisha cepat sihat.....

amiey lee said...

moga cepat sembuh..yela kalau anak2 tak sihat ibu yang risau

♥cikmOt♥ said...

kena kurangkan jejalan ke luar ni...
susah hati wooo kalu anak asik demam tak sehat...sobs...

@e_da said...

alahai sana sini demam kan.. sama la... moga fahim dan alisha cepat sembuh ya...

ch@ said...

betul kata cik mot tu. lagi2 duduk kat tetengah KL. mmg mcm2 pencemaran dan asid. sabar ye eima. kena cari multivitamin utk dorang, kuatkan antibodi. be strong babe.

bunga_rose said...

nap demam sampai bengkak mata weh?

MRS. K said...

Awww awww aku nampak sopa bawuuu