Thursday, July 5, 2012

Betul Ke atau Sekadar Mitos

Betul Ke atau Sekadar Mitos pasal mkn makanan yg kembar² boleh dpt kembar

Kalau la aku plan nk mengandung lagi dlm masa terdekat ni
dan alisha sudah cukup besar 
sudah semestinya aku makan telur ni dengan berniat 
AKU NAK ANAK KEMBAR

hari sabtu lepas
aku nk buat telur dadar utk mkn mlm 

bukan sekali aku penah jumpa mknan yg kembar gini 
ari tu jumpa pisang
pastu jumpa pulak bawang putih 2 ulas dlm 1 kulit

wlupun aku tahu risiko mengandung & melahirkan bayi kembar
juga risiko menjaga diorg 
tp hati ni ttp teringin 

keturunan aku & enPanjang mmg ade yg kembar belah emak

Tapi Allah swt tu Maha Mengetahui segalanya 
samaada hambaNya itu mampu atau tidak 


Note : aku kagum dengan ibu yg melahirkan kembar...... betapa cekal nye diorg ...aku yg sorg ni pun tunggang terbalik dibuatnya


18 comments:

syawalsimpsons said...

antah la mitos ke ape....mmmm...tapi dah rezeki terime je kan...

MRS. K said...

klu bawang putih kembar tu slalu tgk.. hat lain tak jumpa laig

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

ramai jugak yang kata, tapi tak tau la betul ke tak...selalu jumpa buah jambu kembaq,

♥cikmOt♥ said...

selalu jugak...hurmm....beranak kembar...nampak mudah..tapi sebaliknya???

@e_da said...

nak gak kembar... hih tp mitos ni tak pasti betul ke tak... ikut keturunan gak kan

aTy _faRed~ said...

heheh..saye pernah gak jumpe makanan berkembar..tapi ngandung tak gak dapat..;p saye anak kudea nanti pon feeling2 nak anak kembar..ade gak keturunan kembar..so far takde agi sepupu dan adik beradik dapat baka kembar tu..harap2 kene kat saye..yaeyy..;)

ieda said...

mitos kuut ..
x leh taksub utk percaya
insyaallah kalau nak anak kembar , bedoalah .,..
dan yg pasti kembar nie keturunan .. kalau ada keturunan kembar sebelah suami ia lebih kuat ;)

Shinnaz Ahmad Rasid said...

mitos kottt..-__-'

tapi memang best dapat anak kembar. fuhh..fuh..mintak2 aku lah yg dpt kan? hahahahha

tapi kan...makcik belakang rumah aku kat kampung...dia kata masa dia mengandung anak dia yg bongsu, dia makan pisang yang melekat tu tau..keluar tak kembar tapi jari dia yang melekat dua..);

Bionic women said...

mitos jer kot, kalau terikut nnti dapat kembar siam payah ler pulak kan??? kalau ada gen insyallah kebarangkalian tu tetap ad..me pun teringin

fazitaismail said...

xsure lah mitos ke apa..biasa tgoh bawang putih je kembar..tinginggg jugak tau nak anak kembar..lg2 incik hubby sendiri pun kembar..hehe

maszmadi said...

alhamdulillah kalu dapat anak kembar dengan makan mende2 kembar gitu kan.. dulu selalu berebut nak makan pisang kembar kalu jumpa, kut2 lah bleh dapat kembar kan..

Nad @ MamaZN said...

tak pasti la mitos ke idak
tp yg pasti kite mmg salute abes pd yg ada anak kembar
apatah lagi kalu anak kembarnya lebih dr 2, huhu!
mencabar!

bunga_rose said...

dulu masa mengandung, mak aku tak bg makan benda2 kembar ni, cam pisang melekat dua ke bawang putih ke.. sebab takut kembar yg lekat tu, klu kembar tak lekat takpe mak aku cakap.. so aku time preggy cam fobia nak makan menda2 melekat huhhuh..

cik dah faridah said...

dengar boleh percaya tidak...semuanya kan kuasa Allah swt...

hai salam kenalan

Qhaifa Nur said...

susah nak cakap betul atau tidak...
jarang dapat telur kuning sekali 2...

yang pasti bukan senang ngandung kembar...

Kesuma Angsana said...

entahlah klu orng tua2 kata gitulah.. mkn pisang kembar lah apa la bagai...

Cho Zila said...

akak tak pernah kot jumpa gitu... kalau der family yang kembar memang ada chance...

azizah :) said...

jijah teringin nak anak kembar gak sis..huhuhu