Thursday, July 26, 2012

Bila La Kamu nk Berbuah ni

kenai ke ni bunga ape ?



dulu waktu sgt rajin memasak utk alisha mkn 
dan alisha jugak suka mkn 
aku sgt rajin beli labu

biji labu aku campak ke tanah belakang rumah 

alhamdulillah bercambah subur 
dan dah berbunga pun 

tapi 1 putik pun aku tak nampak lagi 
byk kali dah berbunga ni 

tak sabo rasanya nk tgk die berbuah wlupun aku tak mkn pun labu
klu berbuah mungkin boleh bg jiran mungkin 

Hati ni rajin berkira nk bercucuk tanam tp minda ni asek bertangguh tgn pulak asek berat 
aku dah bajak dah tanah belakang ngan cangkul tp terbiar gitu je naik rumput²
hangat taik ayam !!


Note : perut sudah la dok berkeroncong ngan angin sebu² gitu ....senak tau 

14 comments:

Nad @ MamaZN said...

luas ek laman belakang tu?
sonok ar kalu bleh bercucuk tanam..
kite tak rajin, hehe
papazakwan rajin =p

p/s:mmg takde gmbo nayli makan..sbbnye takde sape nak ngambik time tgh suapkan die, hikhikhik =p

eima said...

@Nad @ MamaZN

ala mama la amik cam aku amik pic alisha tu ....

Saleha said...

besnyalah ada tanah yang luas kat rumah.. kita yg duk apartmenni takdak peluanglah nak cucuk tanam bagai

nuyui a.k.a miss YUI said...

takpe..xlma je lg tu kak..

Chekgu Azrine said...

rumah saya blm ada ruang lagi nak bercucuk tanam..huhu

Kesuma Angsana said...

pernah tanam labu ni. semua leh makan buah dan pucuknyer sedap !

maszmadi said...

ha, nak kena letak baja buah kut eima... untung kan rumah ada tanah ni, leh bercucuk tanam...

LYAfrina said...

owh..pokok labu rupanya..
hehe.lya bru kenal la..

mamalieyna said...

bestnye rumah bertanah camni, boleh tanam apa2 kan.. k.eina teringin jugk..tp rumah si awangan lg buat msa ni..hu~

nur anis said...

malu nak keluar labu tu....:)

aTy _faRed~ said...

rajin nyer menanam walaupon men campak2 jer..heheh..aku rumah sendiri nanti habes semua tanah aku nak simen..malas nak menebas bagai..kalau rase nak tanam sangat pon..tanam ar dalam pasu..hahaha..bab2 ni aku memang failed..;p
eerrr...tetibe bukak pose rini nak masak labu ar..:)

ieda said...

lambat sikit dikk
kena sabar menanti ;)

ch@ said...

sungguh seronok ada rmh atas tnh, aku pun nk bercucuk tnm belakang rmh kalau ada rezki dpt rmh ats tanah. aku dah berangan, blakang rmh aku ada ampai,pokok lada, serai, daun kesom. hahaaa. syoklah.

azizah :) said...

labu masak lemak sedap ni kak...hehehe