Thursday, July 5, 2012

Kadang tu Kita Terlalai ...Bahyanya

hari isnin lepas 
sedang aku dok suap si fahim makan 
tetiba fahim separuh menjerit sambil nasi dlm mulut tersumbur
bikin mama nk marah je tp tak jd sbb 

"adek dok cepat!! amma tgk adek tu cepat atuh anti" baca atuh anti = jatuh nanti
aku pusing terkejut dia buat aksi berani gitu 
bukan ape risau jatuh pala terhantuk tangga je 
seram aku ...tp abg fahim lagi gelabah 

dlm dok gelabah tu sempat lagi aku snap gambar die
nk tunjuk ngan abah 



budak yg mls merangkak
tp boleh memanjat sofa 
panjat belakang mama
boleh mengesot ngan laju
suka berdiri di kawasan tak sepatutnya
suka cari mama kat dapur wlupun mama kat bilik 
ingat mama ko ni rajin sgt masuk dapur ke ..




Note : dulu die tak leh klu mama tak de ....skrg sejak nenen dah tak jd mende fav, die pinggirkan aku 

14 comments:

bunga_rose said...

alisha dah tak minum susu badan dah ke weh?

hiihi.. alisha pun malas nak merangkak cam eqal erk..

weh, ank ko suka masuk dapur, anak aku suka masuk bilik air.. amat fanatik dgn air..

beli aaa pagar weh, sekat alisha dari panjant tangga

Nad @ MamaZN said...

sabo je la alisha ni!
taklama lagi dpt kaki la die..

mama aleen said...

macam reza dulu.. mengesot je.. sampai hitam bontot.. tak merangkak langsung.. tau2 dah jalan.. budak22 biasalah.. tak sama cara.. hehe

eima said...

@bunga_rose

isap mlm je ..siang jgn harap ..die tak mo ..geli betui die ... hahaha sama spesis ngan abg ....

Rasp said...

sib baik ada abg fahim...
leh bagi 'warning' walopun terkejut tergempar gitu kan hehehehe...

maszmadi said...

'amma! cepat ambik adeq tu..."
hehe sweet plak fahim panggil ko amma kan... prihatinnya dia ngan adeq, bgus la fahim nieh, leh harap jaga adeq dia

Bionic women said...

sayang sungguh fahim kat adik dia..hehe..
x lama lagi lagi ligat dia memanjat tangga tu..hehehe..

LYAfrina said...

huhu... mujur ada abg y memerhatikan..skurangnyer ada y alert..

azizah :) said...

bagus la abg fahim ni... alert gan adik dia..hehe syg betul kat adik! hehe

♥cikmOt♥ said...

samalah ngan iris tu, suka wat aksi berani jatuh...geram betul...hehehe

deelira@deeliraz said...

kena tgk2 tu.. ;)

CikPuan Ira said...

akak umur bb akak brapa??umairah dah jalan tp tejingkit2 . mmg mcm tu ke utk budak br nak jln

ch@ said...

steadyla alisha. steady mcm mama dia. hihiii. dah melasak dak ni. adli aku dah ngemas rumah... peninggg!

Nora Shahaira said...

hik..hik..memg hati rasa susah nak tenang kalo ada anak ligat mcm ni kan..teringat soleh..ligat. lain sguh dr abg dia..pernh sekali buka pintu sebab nak bg angin masuk umah..ada benteng tiggi kat situ..masa tu dia 9 bulan..memg da boleh merangkak dan berdiri jalan jatuh..tak memanjat.

biarlah dia berdiri tgok luar..sedar2 dan merangkak kat simen luar...astaghfirullah..lepas tu tak buka pintu dah la...bila dia dah sakit gini..sungguh. .hati ini nak tengok dia lasak macam dulu...biarlah ibu lebih hati2..asalkan masa kanak2 dia tak berlalu terus dlm derita dia..