Monday, July 30, 2012

Progress Terbaru Alisha : Emas Pertama


RANTAI TANGAN

mulanya niat aku nk potong je dari salah satu rantai² tgn aku yang aku jarang pakai 
hadiah² dari enPanjang tiap kali besday & anniberseri
sbb harga emas skrg mahal benor 1 gm = RM185
tp kawan enPanjang saje je memberi risiko² kunun klu potong tokey amik sikit la emas kita ... ye ke cam tipu je 

hari sabtu lepas berbuka kat luar dengan niat nk pi beli ape² yang patut 
tersalah langkah masuk kedai emas 
usha² terbekenan plak 

tokey tu plak boleh bg kerjasama yg bagus 
minta kurang upah pun die kira cincai je
so dpt la upah dlm RM18 je 

untung di situ, kalau beli kat kedai yg slalu beli upah die tak kira tp jauh plak  jinjang, KL nun
kat TOMEI mmg skrg ni buat promotion 1 gm = RM173 tp upah tak mo kurang RM 80
kira² balik lebih mahai 

tu aku suka beli emas kat kedai biasa 
design lebih kurang je cuma kedai ade jenama ni lebih byk design cun² harga pun cun jugak ^^',

aku suka gelang tgn yg bulat tu tp tgn alisha kenit  tu kecik sgt tak de size paling kecik 

niat asal yg tersasar, tapi puas hati sbb misi berjaya 
bila pikir balik klu aku potong emas aku bg anak aku tu 
even klu org dewasa pakai nampak kecik bila baby pakai menyerlah sgt
risau plak aku klu mende tak diingini berlaku 
skrg kan manusia sanggup buat ape saje kerana wang
keselamatan anak lebih penting 



Raya nanti alisha boleh la pakai rantai tangan ngan rantai leher (mama die punya zaman bercinta)
even kecik tp ok la dr tak de kan 
nanti awak besar ckit mama trade in amik lagi besar ye



Note : dalam hati tgh berkira² nk cari rantai kaki adek

22 comments:

♥mama eza♥ said...

hehehe suke yek ..aku pon alhamdulillah ade gak beli utk auni n tasha..pehtu gelang zaman aku kecik lu pon dah turun kat anak aku...

♥cikmOt♥ said...

baru nak cari buah loket tuk anak dara ni...pakai pagi raya jek, lepas tu kena simpan...takmo la berisiko...ilang kang, mak yang nangis...huwaaaaa

Huda said...

lama x jenguk sini :) husna pun lom penah ada emas..sbb riso la takut bg dia pakai kang ilang tah ke mana..

mama aleen said...

bestnya alisha

syawalsimpsons said...

melaram sakan la alisha pasni..

.::Lynn::. said...

gelang aliya dah hilang... *wink*

@e_da said...

ginila kalau ada anak pompuan,,, seronok kan nak pakaikan aksesori... hope n=my baby baru gegirl.. rantai dan gelang tgn pun dah ready mama punya nak bg dia.. hihihi

bergaya la alesya raya ni.. heheh

bunga_rose said...

wahhhhhh aku jelessss aku nak anak pempuan gakkkkkk!!!! huwaaaa....

comel aku tgk budak2 kecitp akai brg kemas, tp hati2 tau manje.. penjenayah kat mana2 je sekarang

fazitaismail said...

rezeki alisya ler tu..mesto comeyyy kan dak tecik tu pakai nati..uwaaaaa bila nak ada anak perempuan nie..hehe

maszmadi said...

tahniah alisha dah dapat gelang tangan emas..... urm, hajat nak belikan aisha subang, tapi school x bagi pakai, so x jadi beli...huhu

cheqna said...

hamboi....beraya ngan emas baru ye alisha..=)

nur anis said...

comel tengok budak-budak pakai gelang emas..nampak cute...

nuyui a.k.a miss YUI said...

comel3.. tp kena bjga2.. bdak2 pakai emas, fhm2 sjela org jahat nanti..

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

uiyo!

ieda said...

wah bestnyaaaaaaaaa
utk raya lah nie yeee ;)
cantik

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

wah berkilau2 la alisha raya thn ni ek, bergaya ngan rantai tgn baru..

itulah kan harga emas skrg ni mahai betui..

*tq kongsi pengalaman/info di n3 aku td..:), mmg ari tu x tau nak buat pilihan susu soya/bebas laktosa mana yg terbaik..ohh..memex gold tu ok ye, lepas ni kalau dia x rasi dgn susu sedia ada leh la try susu memex gold pulak..

Qhaifa Nur said...

cantik....
aeish ada juga tapi dah lama x pakai skrg pakai silver, takut tak selesa pulak.......

azizah :) said...

wah..alisha melaram dgn rantai emas la raya ni..mesti comey alisha kan kan...

Bionic women said...

comei, tapi hati2 tau..
masa dhiya kecik kita pakaikan gelang tangan dan kaki, duit hasil orang sedekah, tapi masa rayakan ada cubaan utk meragut secara berhemah tau..
mujur perasan, tapi malas kecoh sebab sedara mara jugak..
lepas tu takut dah nak pakaikan, kalau pakaikan takut nak bagi orang pegang anak..huhuhu
hati2 tau

::NureeN:: said...

nureen x pernah beli emas lg utk anak, yg dia pakai tu PIL yg belikan.. kami x bg sebenarnya, takot kan skrg ni klau bg pakai, tp dh cucu sulung, so PIL beria2 nak belikan..
nureen yg dh 5thn kawin pon x pernah beli emas lagi hahahha

Ya ALya said...

dh 2 ank pompuan ni pun tak de pun belikan emas lg..

ellynadyra said...

comelnya gelang tangan tuh....anak2 aku semua tak reti pakai brg kemas...stress tul!