Thursday, July 12, 2012

Sape Dah Pandai Kupas Labu Tak yah La Baca.. Malu Ai♥

Tips Mudah utk membelah, mengupas dan memotong labu (pumpkin)
mungkin ramai dah tau cara² dan peralatan yang perlu digunakan 
tp aku rasa masih ada sesetangah kawan² yang masih kurang arif
sbb aku rasanya cam penah terbaca pasal ade yg payah nk kupas labu

jd apa salahnya kalau aku berkongsi 

perkara pertama yang perlu ada harus la labu
kedua pisau besar 
dan papan pemotong

menggunakan pisau yang besar memudahkan kita membelah dan membuang kulit labu yg keras tu 
hanya 4 minit diperlukan untuk selesai membuang kulit bg suku biji labu(1/4)
cukup mudah dan pantas


Tips : Kena guna pisau besar cam aku punya ni 



Note : aku tak mkn labu tp bg anak mkn .... hehehe

13 comments:

Kesuma Angsana said...

KA part potong kupas ni mmg pakar ler! hehe

azizah :) said...

wah..labu ni sedap kak kalau masak lemak ke masak rebus ke..hee tapi nak potong mmg tak pandai jugak...gagaga

syawalsimpsons said...

nak pinjam pisau ko la nanti...kikikiki

@e_da said...

kulitnya keras.. kalau tak biasa berejam gak nak kupas... huhu

@e_da said...

kulitnya keras.. kalau tak biasa berejam gak nak kupas... huhu

bunga_rose said...

aku suh laki aku settlekan.. keras weh kulit labu, bio dia yg sakit tangan hahahah

fazitaismail said...

keras weyy kulit labu tu..maunya melecet tgan nanti kalau guna pisau kcik2..nak lg senang guna kapak la..haha

ieda said...

aah labu nie sedapp
buat pengat perghhh ;)
akk pun x pandai .. biasa ummi yg settlekan @ suami akk ekeke ;)

wahida said...

x suka kupas labu...x suka!!

syariza09 said...

malu nk ckp...akk x pernah pon potong labu..hehehe

ellynadyra said...

aku kupas labu ni tak de la hal sangat, cumanya tak tahan getah labu tuh........uwaaaaaaaaaaaaaaaaa

mamalieyna said...

hehe..kalau k.eina potong2 dulu, baru kupas..sonang jer..lalala..hehe..eksen tu =P

Bionic women said...

sedapnya labu wat pengat or masak lemak...best-best..
me kalau kupas labu memang tebal kulit tu me buang, tapi hubby lak x suka, dia suka ada hijau2 skit, ada macam keras2 skit...hehhuhu